Ik ben benieuwd of hier mensen ervaringen hebben met zeer moeilijk laadbare paarden op een trailer maar die wel makkelijk de vrachtwagen op gaan. En, dan is mijn volgende vraag wat voor een soort vrachtwagen.
Is de overgang naar de vrachtwagen makkelijk gegaan in zo'n geval of heeft dat even geduurd?
cissy
Geplaatst: 07-04-10 10:08
ja, ik ken er een paar , maar die gaan inmiddels ook weer gewoon op de trailer, kwestie van oefenen Vaak is het de manier waarop ze reizen en het gevoel van krapte in een trailer. Paarden staan graag scheef of tegen de rijrichting in, als je ze los zou zetten zouden ze achterstevoren en schuin gaan staan. Trailers zijn optisch kleiner dan vrachtwagens dus is het minder claustrofobisch voor paarden die daar gevoelig voor zijn. Ook is de klep breder en minder 'eng' dan van een trailer.
De rijstijl van de chauffeur doet ook een hoop, als je in een trailer een bocht doorgaat is het momentum groter dan in een vrachtwagen, als je dan ook nog een beetje te hard rijdt kun je je voorstellen dat het paard zich niet prettig voelt. Men denkt vaak wel dat men rustig rijdt maar vraag het maar eens aan het paard wat achterin staat. Paard kan niet zien waar ze heen gaan en wordt dan ineens de bocht om getrokken, niet grappig....
ik doen nog wel eens mensen helpen met trailerladen van moeilijke paarden, vandaar dat ik er al een paar heb gezien zo de afgelopen jaren Het is teveel werk om hier helemaal op te gaan schrijven hoe we dat hebben opgelost, maar het is wel gelukt om ze weer gewoon op de trailer te krijgen. Niet iedereen heeft nl altijd een vrachtwagen ter beschikking om mee op pad te gaan.
sassie76
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-10 08:10
Ik heb jouw site ook gezien maar het gaat mij meer om de ervaringen met een vrachtwagen en niet met de trailer. Ik wil graag weten hoe de ervaringen daarmee zijn.