Praktijkexamen ORUN, hoe werkt het?? Tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhak

Praktijkexamen ORUN, hoe werkt het?? Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:09

Hoi allemaal,

Volgende week heb ik Orun praktijkexamen tweede fase zonder rijden. Nu wilde ik vragen of er toevallig mensen zijn die in het verleden dit examen al gedaan hebben en mij een beetje kunnen uitleggen hoe en wat ik op die dag kan verwachten. Op de cursus zelf bespreken we uiteraard de grote lijnen maar ik vroeg me af hoe jullie het hele gebeuren die dag ervaren hebben en of er nog tips en trucs of extra'tjes zijn waar ik op die dag iig op moet letten. Que kennis zit het denk ik wel snor, ik ben vooral bang dat ik chaotisch wordt en dat ik daardoor zak.

Wat zijn onder andere de formaliteiten die ik in acht moet nemen op het moment dat ik mij voorstel aan de jury ( hoe stel ik de ruiters op, moeten zij ook iets zeggen etc )?
Is het handig om van te voren al aan te geven wat je in je les denkt te gaan doen?
Moet je de opdracht die je hebt ( in mijn geval opdr 1 ) ook helemaal toelichten?
Hoe verliepen jullie gesprekken achteraf met de jury?

Nou een hele lijst maar ik hoop dat jullie me willen helpen, ik stik namelijk van de zenuwen.:-$

Sim

Re: Praktijkexamen ORUN, hoe werkt het?? Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:23

WD V -> JI

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 17:45

Niemand???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:17

Je hebt toch je cursusavonden? Daar wordt je toch alles verteld en geleerd?
Boots anders het examen na met mensen die je 2x 15 minuten les gaat geven. Dan heb je er een idee van hoe kort dat eigenlijk is.
Voor het springen heb ik me thuis voorbereid, ik had een briefje waarop stond wat ik wilde gaan doen, ook met de afstanden erop.

kemva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:39

Ik zou me niet al teveel zorgen maken.

Mijn ervaring met het examen was dat alles uiteindelijk op zen pootjes terecht kwam. Ik stond daar heel relaxed en heb gewoon mijn verhaal gehouden.

Ik heb idd eerst de ruiters opgesteld en kort voorgesteld aan de jury. Daarna heb ik uitgelegd wat ik met mijn les wilde bereiken aan de hand van de opdracht. Nadat ik het harnachement gecontroleerd had zijn we begonnen en werd ik gewoon rustig.

Heb vertrouwen in jezelf t komt vast wel goed!

Angelatommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:08

Ik heb de orun fase 2 zonder rijden al helemaal afgerond. Ik had afgelopen maandag me praktijk examen, en ging erg goed. Als je nog vragen heb. moet je maar even een mailtje sturen:)