Trailer verven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwennie

Trailer verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 20:12

Ik heb mijn trailer vorig jaar in de lak gezet, maar eigenlijk moet dit nog een keer om het helemaal te laten dekken,
nou is mijn vraag of een van jullie ervaring er mee heeft welke verf je kan gebruiken, die helemaal dekt en niet afbladerd, ik wil de trailer graag donker grijs hebben en het hout is in goede staat, niet kapot rot of dergelijk..

iemand tips? ervaringen?

__Marije__

Re: Trailer verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:40

Ik heb mijn trailer afgelopen jaar in de beits gezet, heb je in verschillende kleuren. Ik heb ervoor gekozen om hem gewoon bruin te houden, omdat je toch altijd wel blijft zien dat het hout is en geen polyester oid :) Ik heb uiteindelijk 3 lagen erop gesmeerd en hij ziet er weer als nieuw uit. Het voordeel van beits is dat het goed bestand is tegen weersinvloeden :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:06

ik heb destijds gewoon goede buitenverf gebruikt. Bij praxis of gamma vandaan, die waar je ook je huis mee kan verven.

Vooraf heb ik de boel in de primer gezet, just in case, zodat de verf in ieder geval goed hecht.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:45

Gewoon goede buitenverf gebruiken, je trailer eerst goed opschuren en ontvetten dat is echt heel belangrijk.
Op de verfpotten staat vaak ook te lezen hoelang het goed blijft.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:50

Ik schuur de wanden eerst op met grof schuurpapier(p80) op een schuurmachine, Daarna goed stofvrij maken en dan gebruik ik verfbeits in de door jou gewenste kleur wat ik aanbreng met een verfroller. Met een roller heb je nl veel minder kans op "zakkers" en als het houtwerk de verf niet te veel opzuigt kun je soms met 1 keer volstaan

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 23:19

bedankt voor de tips allemaal :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:52

Ik had ook gekleurde verf. Ferrarirood met wit. Ideaal want toen hij gejat werd was hij ook zo weer terug.