Rijbroeken vallen ontzettend klein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje83

Rijbroeken vallen ontzettend klein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:27

Ik ben een tijdje terug weer begonnen met rijden en het valt mij op dat rijbroeken ontzettend klein vallen? Of doe ik iets verkeerd? Ik moet vaak een 42 of 44 hebben voordat ik de knoop ook maar een beetje dicht krijg terwijl ik van 'gewone' kleren maat 36/38 heb.

Vandaag ook weer, een broek gekocht bij de Epple Jack, maat 44. En de rijlaarzen van de EJ gepast, er waren twee kuitmaten: normaal en wijd en normaal kreeg ik niet eens tot halverwege terwijl ik behoorlijk slanke kuiten heb.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:37

Ik ken je probleem met rijbroeken niet, maar dat kan wel aan je taille liggen. Brede heupen passen eigenlijk altijd in een paardrijbroek, maar minder goed in een normale spijkerbroek. Omdat een rijbroek in je taille zit, is de omtrek daarvan bepalend. Kan het zijn dat je geen 'wespentaille' hebt, maar gewoon iets rechter loopt? Ik vind jouw matenverschil wel erg groot. Kan het zijn dat je gewoon niet zo van strakzittende rijbroeken houdt? Oja en als je broeken met een leren zitvlak draagt, dan moet je altijd iets groter hebben dan zonder (mijn ervaring)

Rijlaarzen vind ik ook klein vallen. Nu is het wel zo dat ze wat strak moeten zitten, dus een beetje moeite moet je wel hebben om erin te komen. Anders zit je na een half jaar met slobberende laarzen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:39

Bij mij zijn rijbroeken altijd zo strak om mijn kuiten; moet speciaal daarvoor vaak 2 maten groter hebben en dan heb ik veel te veel ruimte in de taille. :(
Maar gemiddeld vallen ze klein, ja.

Charlie_P

Re: Rijbroeken vallen ontzettend klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:41

Bij mij zitten ze eigenlijk wel goed meestal, ze zijn hooguit te lang. Maar ik heb met spijkerbroeken vaak juist meer moeite, die zijn vaak op de bovenbenen te smal en dan in de taille te wijd.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:42

Het ligt trouwens ook wel aan het merk en het model. Eurostar vind ik niet klein vallen en ik heb een groot vallende broek van HH. Ik heb er een van Horka die gewoon goed valt, maar had nog een andere Horka besteld (het standaard model), dat viel echt 6 maten kleiner!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:44

heel veel rijbroeken zijn echt extreem smal bij de taille.. echt vervelend, want ze zitten qua lengste enzo goed, alleen die taille is gewoon super smal! :\

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:45

Dat heb ik nou ook. Normale broeken maat 27. En ik heb een rijbroek in maat 40. Met m'n chaps heb ik wel weer normale maten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:46

Ik heb er helemaal geen last van :n
De ik heb ook een maat 36/38 en pas ook altijd in die maat rijbroeken.

Ezter

Ja, ik heb het ook. Rijbroeken 2, soms zelfs 3 maten groter dan normale 'nette' broeken.

Pally

Op zich vind ik ze niet kleiner vallen maar ik heb zowel met gewone broeken als met rijbroeken altijd moeite om iets passends te vinden, want ik moet echt lengtematen hebben.
Dat ze in de taille te smal zijn heb ik echt nooit problemen mee, ze zijn bij mij eerder te kort.

annebe

Herkenbaar TS, zelf heb ik ook maatje 36/38 normale kleding maat en rijbroeken vaak 1 of 2 maten groter...
Rijden is voor super slanke dennen denk ik :(

Lotje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:48

paardebloemp schreef:
Ik ken je probleem met rijbroeken niet, maar dat kan wel aan je taille liggen. Brede heupen passen eigenlijk altijd in een paardrijbroek, maar minder goed in een normale spijkerbroek. Omdat een rijbroek in je taille zit, is de omtrek daarvan bepalend. Kan het zijn dat je geen 'wespentaille' hebt, maar gewoon iets rechter loopt? Ik vind jouw matenverschil wel erg groot. Kan het zijn dat je gewoon niet zo van strakzittende rijbroeken houdt? Oja en als je broeken met een leren zitvlak draagt, dan moet je altijd iets groter hebben dan zonder (mijn ervaring)

Rijlaarzen vind ik ook klein vallen. Nu is het wel zo dat ze wat strak moeten zitten, dus een beetje moeite moet je wel hebben om erin te komen. Anders zit je na een half jaar met slobberende laarzen.

Een wespentaille heb ik zeker niet ;) dus daar zou het idd mee te maken kunnen hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:48

ik vind de Horka rijbroeken piepie klein uitvallen.
En idd in de taille zijn ze erg smal!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:49

Euhm bij mij verschilt het over het algemeen niet erg. Ja oke af en toe valt een merk anders, maar meestal past mijn normale kledingmaat gewoon.

Heb zelf dikkere kuiten dan gemiddeld, en mij passen de normale standaardmaat rijlaarzen eigenlijk wel qua kuiten alleen vaak zijn ze dan weer nét te hoog

Dus nee, ik herken me niet in je verhaal maar misschien heb je een lastig lichaam :P

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:17

funnyhorses schreef:
ik vind de Horka rijbroeken piepie klein uitvallen.
En idd in de taille zijn ze erg smal!

Klopt helemaal, en ik ben de gelukkige eigenares van een die is gekrompen in de was.. Fijn :( :(

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:22

bij mij vallen veel broeken raar,
denige die goed passen zijn van Harry'sHorse.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:38

Ik koop mijn rijbroeken meestal een maat groter dan ik normaal heb.
Het maakt eigenlijk niet uit welk merk, ze moeten altijd een maatje meer :D

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:36

De damesbroeken van Epplejeck zijn uit Italië afkomstig en dragen de Italiaanse maatvoering, dit is bij Epplejeck niet aangepast naar de Nederlandse maatvoering. Ze vallen 2 maten kleiner.
Ik heb normaal maat 34/36 en kom echt niet in maat 36 van hun broeken. De kindermaten vallen wel normaal, want daar pas ik maat 176 wel van (bespaart me geld :D).

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:37

Dat vind ik nou ook! Gewone broeken maat 40, maar dat hoef ik bij een rijbroek écht niet te proberen. Ik heb altijd eurostarbroeken en die moet ik dus ook 2 maten groter hebben.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 05-04-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:40

Ik heb een gewone 38 als maat.
Niets bijzonders dus, rijbroeken pas ik in die maat een enkele keer een 36 en ook de grote kindermaten zitten prima.
Herken het dus niet.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:41

Ja...Als je bij de Epplejeck (eigen merk) rijbroeken gaat kopen moet je niet op de maten letten..Daar krijg je complexen van.. :D Ik heb normaal nooit maat 40. Nou, bij Epplejeck wel :o Dus ik kijk alleen naar de kleuren/ruitjespatronen. Zijn wel prima broeken trouwens. ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:42

Toch vreemd dat ik een 36 heb van EJ :+

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:44

Ik heb dat ook altijd; standaard 1 of 2 maten groter dan mijn normale kledingmaat.
Merk maakt daarbij niks uit, alleen de endurance rijbroeken heb ik in mijn eigen maat. En de vind ik ook nog veel fijner zitten, dus ik ben daar een beetje op over gestapt aangezien ik toch alleen recreatief rijdt. En een spijkerbroek rijd ik ook altijd prima mee. :)

Ik heb één keer een lange buitenrit van een paar uur gemaakt met een rijbroek die een te strakke taille had. De broek zelf zat wat losjes, maar de taille was dan weer te strak.
Halverwege de rit ben ik echt gewoon bijna flauwgevallen en was ik ontzettend misselijk geworden. Ik heb maar verder gereden met een losse knoop, en een trui er omheen geknoopt zodat je niks zag. :+
Ik doe dus nooooit meer een te strakke broek aan met rijden.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:46

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:49

Girl In The Mirror schreef:
xx_Irisje schreef:
Toch vreemd dat ik een 36 heb van EJ :+

Ik kijk nu even op de website, en ik zie dat bij sommige EJ modellen staat dat de broek klein valt en dat je 'm 2 maten groter moet kopen. Sommige modellen zullen dus wel normaal uitvallen, denk ik.

Phoe...Ik dacht al :D. Kreeg bijna alsnog een complex. :+