Dank jullie voor de tips,
al zijn ze af en toe tegenstrijdig wat scheren betreft. Maar zoals in mijn beginpost al staat, ik durf dat scheren niet zo (bang dat het scheef gaat of per ongeluk helemaal kaal) verder heb ook niet de juiste apparatuur, zou ik moeten vragen aan iemand van stal. Maar dan nog, het is een oud beestje waar niets mee gedaan wordt. En op de wei moet ze met regenbuien gewoon buiten blijven hoor. ( ik heb wel een 0 grams regendeken hoor)
Lijnzaad krijgt ze zoiezo (gekookt natuurlijk, en dan door de meusli en vaak doe ik er ook stukjes appel door omdat ze dat zo lekker vind)
Dat van de zonnebloemolie ga ik zeker proberen 
@lover111: we zijn vroeg begonnen met dekens, toen ze nog op de wei stond een 0 grams, en toen zijn we het gaan opbouwen zegmaar. Er is ook wel wat verschil met als ze zonder deken heeft gestaan, dat zeker. Maar dat betekend niet dat ze nog een donzige dikkere vacht heeft gekregen.
@Tinky12: 40 zal mijn meisje niet meer worden denk ik, ze heeft ook artrose in allebei haar achterbenen. Dus..
Op dit moment verhaart ze fink trouwens, maar dat is ieder jaar. We plukken ons rot, alleen het resultaat is dan nu dat ze her en der dunne vacht heeft, en op andere plekken laat het nog lang niet los..
Verder vergeleken bij andere paarden op stal verliest ze echt superveel haar alleen lijkt er geen einde aan te komen..
Tsja, als je met paardenharen geld kon verdienen was ik nu miljonair. 
Edit: Ik zal binnenkort wel proberen een duidelijke foto te maken en die hier te zetten..