op wedstrijd met hoefschoenen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeltsje24

op wedstrijd met hoefschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 23:08

wat ik me afvraag is

zijn er hoefschoenen waar je proppen/kalkoenen in kan draaien voor wedst
heb namelijk me paard voor op ijzers staan! en vroeg me af of je dan achter een hoefschoen kan doen met proppen alleen als het echt nodig is ??

weet iemand dit ? :+

YSR1971

Re: op wedstrijd met hoefschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:20

Als je officiële (KNHS-)wedstrijden bedoelt, dan mag je in de dressuur niet met hoefschoenen starten (artikel 119 lid 4 Wedstrijdreglement Dressuur). Bij springen mag het wel (artikel 257 lid 2 sub j Disciplinereglement Springen).

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 23:22

oke dan kan hier een slotje op dan weet ik voldoende

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:21

Durf je niet blootstvoets op gras? :)

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 00:05

nou kreeg wat opmerkingen toe ik zei dat ik alleen voor ijzers had dacht dat dat wel kon in de B maar ze zeiden dat je dan beter alleen achter kan doen dus ik dacht van hmmm als het al niet wil misschien hoefschoenen aan en voor achter ..
wil ook geen drama natuurlijk ! dus weet het nu niet wat ik zal doen ze staat nu alleen voor .. jij nog tips?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:16

Ik neem aan dat je dressuur start?

Je mag niet met hoefschoenen starten, en sowieso zijn er weinig modellen waarvan ik weet dat je daar nog 'kalkoenen' in kunt draaien. (Marquis heeft dat geloof ik, en er was nog een merk waarbij ik dat zeker gezien heb)

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld; je mag namelijk sowieso niet starten met hoefschoenen. Twijfel je nu je paard rondom op ijzers te zetten?

Ik start niet, rijd buiten wel heel regelmatig over het gras, in alle gangen. Ik rijd zonder ijzers of schoenen en heb eigenlijk nergens last van, vind het ook niet glad voelen oid...
Ik heb het idee dat sinds mijn pony van de ijzers is (heeft zelfs rondom gestaan) hij veel beter grip heeft. Dat zou ook wel logisch te verklaren zijn, natuurlijk.

Dus ik heb geen gouden tip voor je, ik ben juist erg blij dat ik van mijn ijzers af ben en ben ook erg voor blootsvoets. :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:59

even off-topic...wat belachelijk dat je niet met hoefschoenen mag starten

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 21:52

ja vind ik ook