wedstrijd stress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpaard1

wedstrijd stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 17:25

help ik ben altijd super zenuwachtig voor mijn wedstrijd en ik wil alles perfect doen ( ik rij dressuur L1 ) alleen mijn paard merkt mijn stress en hij probeert er dan met schrikken onderuit te komen en dan gaat hij superlangzaam lopen wat moet ik er tegen doen kunnen jullie mij helpen mischien :wave: :wave: :wave: :wave: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Snoevie

Re: wedstrijd stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:32

ik vraag me zelf altijd af waarom je wedstrijden rijdt als je zo super gestresst bent?

natuurlijk is enige spanning logisch,maar het moet ook leuk zijn voor je,en vooral ook voor je paard.

ja een echte gouden tip is moeilijk. ik zou gewoon lekker gaan rijden en proberen er plezier in te hebben,gewoon lekker ontspannen je proef in gaan.

sommigen gebruiken tegen de ergste stress wel bach rescue druppels,maarja dan heb ik nog steeds zoiets van:als je zoveel stress hebt,is het dan wel leuk om te starten?

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:54

ik kan dat fenomeen ook heel goed :o
ik lag de lat te hoog voor me zelf. dat kwam ook om dat ik op een andermans paard reed en gewoon wou score, maar zo werkt het niet. Nu ik mijn eigen paard rij, wil ik vooral lol met me knol. Start ook gewoon weer en of ik nu punten rij of niet dat maakt niet meer uit.Dus mijn advies is maak er een leuk uitje van voor je zelf en je paard , dan zal je zien dat het veel beter gaat. Zenuwe kun je de boos worden *D

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:51

Misschien zou je een paar keer naar oefendressuur kunnen gaan. Of wat vaker rijden op een ander terrein. En misschien doordat je de lat te hoog legt je minder daarop focussen en juist meer concentreren op de spanningen tussen jou en je paard. Want zoals je zelf zegt breng jij de spanning over op hem.. doordat jij jezelf zenuwachtig maakt en hij daarop reageert.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:53

vervelend he
iedereen heeft wel spanningen.

Enkel is het bij andersom en is mijn paard stuurloos en vergeet zelfs dat ik erop zit van de spanning ;(
dat is pas lastig oplossen ;(

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:38

dan kan je beter zelf de zenuwe hebben.
want met en stuurloos paard kom je ook niet ver.

Moatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:18

Probeer eens Valdisper dit kan je bij de drogist kopen. Dit is een middel waar je rustig van word maar niet suf. Ik ken een aantal mensen die super zenuwachtig waren en het hielp heel goed.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:37

Ik ken dit.. Ik had dit bij de pony's ook heel erg (met springen).. Ik wilde het persé goed doen.. Zat een bepaalde druk op.. Nu bij de paarden helemaal niet meer.. Ik zie een parcours nu altijd als een soort oefenrondje :) Misschien komt het door de ervaring dat je minder zenuwachtig wordt.. Nu is het soms alleen nog gezonde spanning :)