Welke 2 paardstrailer met zadelkamer vinden jullie prettig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Welke 2 paardstrailer met zadelkamer vinden jullie prettig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:12

Ik ben op zoek naar een 2 paards trailer met zadelkamer en heb er ondertussen al heel wat gezien zowel gebruikt als nieuw en ik vraag mij af wat hebben jullie en hoe tevreden ben je hierover.
En dan bedoel ik niet je dealer maar echt de trailer zelf.

Volgt hij goed achter de auto
Heb je mankementen gehad
Is de vering goed of te stug
Is de zadelkamer groot genoeg
Hangt het oog voor het hooinet wel op de juiste plaats
Verlichting goed zichbaar
Enz enz

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:05

Ik heb er eentje zonder zadelkamer en dat blijft waarschijnlijk ook zo, maar als de versie met zadelkamer komt, dan deze:

Afbeelding

Dat ligt als een huis achter de auto, mits die auto capabel is, maar wat hier op de oprit staat is daar ruimschoots capabel voor.
De techniek van deze wagen ligt ook onder mijn huidige trailer en die ligt als een blok achter de auto.

gypsylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:57

de atec starline...lage instap,ruime zadelkamer en volpolyester ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:43

Ik heb de Bockmann master. Superfijne trailer. Eerst de XL gehad maar dat beviel absoluut niet. Meer info http://www.boeckmann.com/_nl/pferdeanha ... _49285.php

Paarden staan er veel rustiger in dan bij de XL. Zadelkamer is ietsje kleiner maar nu neem ik minder troep mee en alleen datgene wat ik echt nodig heb. Trailer is veel stabieler.

Steppe

Re: Welke 2 paardstrailer met zadelkamer vinden jullie prettig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 14:23

Bedankt voor jullie info de Bockmann staat ook hoog op mijn lijstje alleen dan de Duo geloof ik dat het is met aluminium bodem en houten zijwanden.

Iemand ervaring met Humbauer prijs kwaliteit is ook wel aardig geloof ik?

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:29

Humbaur niet slecht, een instapmodel koop je al vanaf ca. 4.300,00. Alleen even opletten, voordat je het weet ben je "appels met peren" aan het vergelijken, want voor deze prijs: houten bodem (zonder verlijmde mat of gietvloer), geen achterzeil, (te) licht neuswiel (i.p.v automatisch opklapbaar), geen stabilisatiesteunen aan de buitenzijde. Tip: kies altijd voor een degelijke trapbescherming, voor het behoud van je zijwanden en uiteindelijke ook je bodem!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:36

Wij hebben een 2-paards trailer met zadelkamer van Weijer trailers. Prima trailer met een zadelkamer die wegdraait in de deur. Ik persoonlijk ben er erg tevreden over, de volgende wordt weer een Weijer.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:41

Van Weijer nog nooit gehoord ga eens even googlen

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:42

Dat idee had ik ook al van Humbauer doet me erg denken aan de XX-trail is denk ik redelijk vergelijkbaar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:43

Ik heb er eentje van alumuminium van Böckmann, super degelijke en fijne trailer. :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:25

Zelf laatst een paard van dik 1.80 op een twee paardstrailer moeten laden met zadelkamer (weet alleen het merk niet meer). Jeetje wat was dat een drama. Paard had ik links erop gezet. Wilde onder de voorstang kruipen maar dat ging bijna niet vanwege de zadelkamer. Resultaat was dat paard boven op mijn voet stond en ik flink mijn arm bezeerd heb. Ik weet niet of bij alle trailers met zadelkamer het zo krap is.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:31

Moet zeggen dat ik daar bij de Weyer absoluut geen last van heb. Mijn paarden zijn ook flink aan de maat maar ik kan er makkelijk tussen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 11:05

Gelukkig heb ik een arabiertje die niet zo groot is maar wel iets om rekening mee te houden.
Zo ondertussen heb ik al heel wat info en oplet tips gekregen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:04

Het was een trailer met 5 sterren en van polyester. Zegt jullie dat wat? Was een grote zadelkamer met voerbakken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:35

felicity schreef:
Het was een trailer met 5 sterren en van polyester. Zegt jullie dat wat? Was een grote zadelkamer met voerbakken.

Heja dus :D Geen verkeerde trailer, zolang je er geen probleem mee hebt dat ie verkleurd in de zon.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:01

Als jij het zegt dan zal dat wel. Heb er totaal niet opgelet welk merk. Maar wat was dat krap zeg.
Ik wilde ook heel graag een trailer met zadelkamer. Maar naar deze trailer hoefde ik gelijk geen zadelkamer meer. Ga zaterdag me nieuwe Blomert ophalen.
Maar scheelt het nog de ruimtes tussen de voorstang en zadelkamer welke trailer je hebt?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:57

Heb er weer extra opgelet en het scheelt echt omdat je verschillende binnen maten hebt in lengte en breedte en dat vertaalt zich meestal weer in de prijs.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:25

@Ikke moet je ook eens naar de Sluis met verlengde dissel kijken ;) Die ligt ook als een huis achter de auto en is toch een ietsje lichter dan deze (van het plaatje :+ ).

Ik heb dus een Sluis gehad, met zadelkamer. Super fijne trailer en ruimte genoeg voor om voor de paarden langs te komen.
Ik heb nu een vrachtauto, maar gezien ik er echt te weinig mee rijd ga ik deze verkopen en wil dus ook terug naar een 2 paards trailer. Ik heb al een paar merken gezien, en idd de maten doen veel. Maar ook of er trapbescherming inzit, neuswiel, bodem alu of hout doet ook nog wel wat.
Nu moet ik dus zoeken in Dld ;) dus ik kom ongelovelijk veel Bockmann tegen, en ik vind ze eigenlijk niet zo speciaal :o De door Elegance al aangegeven stabilisatiesteunen aan de buitenkant schijnt Bockmann er volledig afgehaald te hebben. Werd mij verteld door een verkoper, en de trailers die hij had staan hadden die dingen idd ook niet meer. Ik vind ze met name voor een 2 paards toch wel belangrijk.
Gister bij 1 verkoper werd mij een Gemballa trailer aangeboden. Mij een volledig onbekend merk (na zoekpartij op het net lijkt het een Duits merk te zijn) hij was kwa afwerking zeker zo goed als de Bockmann's die hij staan had. Hoe zon trailer zich gaat houden als hij gebruikt wordt is natuurlijk niet te zeggen, ik heb nog niemand gevonden die er 1 heeft ;) Maar zoals hij eruit zag vond ik em niet slecht. (jammer genoeg zat er geen trapbescherming in, maar die kan je ook achteraf erin maken.)
En ik wil nog gaan kijken naar een Cheval Liberte. De berichten hierover zijn dat het voor het geld geen slechte trailer is. Niet te vergelijken met de Bockmann, maar als je niet dagelijks ermee rijd zou zoeen goed kunnen (volgens de berichten in de Duitse fora ;) ).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:45

rina schreef:
@Ikke moet je ook eens naar de Sluis met verlengde dissel kijken ;) Die ligt ook als een huis achter de auto en is toch een ietsje lichter dan deze (van het plaatje :+ ).

Gewicht speelt geen rol, evenmin als kogeldruk. Vermogen is ook geen issue, sky is the limit en de ruimte in deze trailer is echt ongeëvenaard.
Voorlopig blijft de vrachtwagen, maar als ik om wat voor reden dan ook besluit dat ik geen vrachtwagen meer wil, dan ga ik jacht maken op deze trailer.