Ze was van twee jonge meiden, ik (was toen 14) en Sherida (was toen ongeveer 12). Ze stond op een kleinschalige pensionstalling in De Middel, Westzaan, Noord-Holland.
Soraya is een donkerbruine dravers merrie van ongeveer 1,56m. Ze heeft geen dravers bouw, maar zag er meer uit als een dressuurpaardje, wel had ze iets grotere oren dan gemiddeld. Ze heeft moeite om alleen op buitenritten te gaan. Ze valt in de telgang als je haar niet goed voorwaarts houdt, galoperen kon ze erg goed. Ze was pittig met rijden en had ook erg veel beweging nodig per dag, op stal en in de wei een ontzettend lief paard waar bij je gewoon op d'r rug kon gaan liggen. Toen ze werd verkocht had ze speciaal hoefbeslag, hoefijzers met een dwarsbalk aan de achterkant. Door omstandigheden hebben mijn ouders zich laten uitkopen en is ze aan iemand anders verkocht, maar ik heb geen idee aan wie.
Wel heb ik gehoord dat de nieuwe eigenaars dachten dat Soraya werd geslagen. Ik had dit idee zelf ook, aangezien ze haar staart tussen d'r benen kneep als ik d'r wilde longeren. Naar wat Sherida mij heeft verteld heeft ze die mensen wijsgemaakt dat ik haar sloeg.
Ik heb helaas geen foto's meer van haar, dus ik hoop dat iemand deze beschrijving herkent en mij het een en ander kan vertellen.
Alvast bedankt

Sorry, heel erg bedankt iig!