[PG] Soraya, draver, merrie, 1,56m

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

[PG] Soraya, draver, merrie, 1,56m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:37

Ik zoek mijn eerste paardje van ongeveer 11 jaar geleden. Ze was toentertijd volgens mij 11 jaar en zal dus nu rond de 22 zijn. Volgens mij heeft ze nooit gekoerst.
Ze was van twee jonge meiden, ik (was toen 14) en Sherida (was toen ongeveer 12). Ze stond op een kleinschalige pensionstalling in De Middel, Westzaan, Noord-Holland.

Soraya is een donkerbruine dravers merrie van ongeveer 1,56m. Ze heeft geen dravers bouw, maar zag er meer uit als een dressuurpaardje, wel had ze iets grotere oren dan gemiddeld. Ze heeft moeite om alleen op buitenritten te gaan. Ze valt in de telgang als je haar niet goed voorwaarts houdt, galoperen kon ze erg goed. Ze was pittig met rijden en had ook erg veel beweging nodig per dag, op stal en in de wei een ontzettend lief paard waar bij je gewoon op d'r rug kon gaan liggen. Toen ze werd verkocht had ze speciaal hoefbeslag, hoefijzers met een dwarsbalk aan de achterkant. Door omstandigheden hebben mijn ouders zich laten uitkopen en is ze aan iemand anders verkocht, maar ik heb geen idee aan wie.

Wel heb ik gehoord dat de nieuwe eigenaars dachten dat Soraya werd geslagen. Ik had dit idee zelf ook, aangezien ze haar staart tussen d'r benen kneep als ik d'r wilde longeren. Naar wat Sherida mij heeft verteld heeft ze die mensen wijsgemaakt dat ik haar sloeg.

Ik heb helaas geen foto's meer van haar, dus ik hoop dat iemand deze beschrijving herkent en mij het een en ander kan vertellen.

Alvast bedankt :)

kelly_Utah

Re: [PG] Soraya, draver, merrie, 1,56m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:03

Wat voor een aftekening/witte voetjes enzo??

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 22:10

Poeh, even denken hoor, volgens mij had ze wat wits op d'r voorhoofd, maar heel klein en volgens mij aan d'r achterbenen of een van d'r achterbenen een heel klein beetje wit, zal allemaal niet veel zijn geweest. Kan net zo goed helemaal geen aftekeningen hebben gehad, dat weet ik echt niet meer.

Als je een foto zou hebben, zal ik 'r wel meteen herkennen als zij het is :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:23

Heb jij zelf een foto van haar TS? Dat maakt het voor ons ook wat makkelijker te reageren!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:10

Nee helaas niet, zal vast wel een foto ergens bij m'n vader rondslingeren, maar die woont een beetje ver weg :')

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:07

Moderatoropmerking:
Korte berichten verwijderd, dit graag via de pb met elkaar bespreken

Yotebetre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:44

Hee!
Ik heb iets gevonden over een paard die nu ongeveer 22/23 moet zijn. Ik weet niet zeker of het de goede is. Anders moet je maar even kijken op www.ndr.nl (Nederlandse draf- en rensport) als je soraya in typt komt er een hele lijst met paarden maar alleen deze is nu ongeveer 22/23. Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat dit de goede is. Ook staat op www.ndr.nl haar hele stamboom enzovoort.

Naam Boxberger Soraya
Stamboeknummer B870030
Geslacht Merrie (M)
Kleur Donkerbruin
Ras Volbloed
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 12-03-87
Naam vader Boxberger Speed (IRE)
Naam moeder Boxberger Flower

Fokker W.G. Nuy
Trainer Geen trainer
Eigenaar Geen eigenaar

iris_okke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:32

Ik ken iemand die ook een draver heeft gehad, met de naam Soraya. Ik zal haar dit topic even laten zien en dan zal ze zelf reageren.
Het was een bruine merrie, met inderdaad grote oren. Ze had helemaal geen aftekeningen.
Je moet even op het profiel van xKimberley kijken.
Deze merrie heette overigens officieel Herfstwind.
Even voor de duidelijkheid: Soraya is inmiddels niet meer van haar!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 13:58

Iris_okke, nee dat is 'r niet :) Evengoed bedankt! :)

Yotebetre, het kan best zijn dat dat Soraya is, maar ik heb nooit haar afstamming gezien, ik weet uberhaupt niet of die erbij zat.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:13

phormicola schreef:
Iris_okke, nee dat is 'r niet :) Evengoed bedankt! :)

Yotebetre, het kan best zijn dat dat Soraya is, maar ik heb nooit haar afstamming gezien, ik weet uberhaupt niet of die erbij zat.

Misschien moet je contact opnemen met Alwiene Nuy, zij is de dochter van de eigenaar van Stoeterij Boxberger...

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:06

Wij hebben een merrie via de handel gekocht waarvan we denken dat ze een draver is. Heeft idd alleen paspoort maar andere naam. Misschien later gekregen?
Veel van wat je verteld klopt ook bij haar.
Afbeelding

Herken je het hoofd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:46

Nee dat is haar ook niet :n Sorry, heel erg bedankt iig! :)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:46

iris_okke schreef:
Ik ken iemand die ook een draver heeft gehad, met de naam Soraya. Ik zal haar dit topic even laten zien en dan zal ze zelf reageren.
Het was een bruine merrie, met inderdaad grote oren. Ze had helemaal geen aftekeningen.
Je moet even op het profiel van xKimberley kijken.
Deze merrie heette overigens officieel Herfstwind.
Even voor de duidelijkheid: Soraya is inmiddels niet meer van haar!

Herfstwind is al vanaf haar 2e of 3e jaar bij Esther. Ze staat nu sinds ongeveer een half jaar bij een bokker (Kimberley/Herfstwind), daar heeft ze een aantal jaar geleden ook een tijdje gestaan.
Herfstwind was ruim 1.60.

Hier een foto:
Afbeelding

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:43

Het paard van TS is zo te horen inderdaad niet mijn Soraya, die op de onderste foto van Moosje wel. :)

kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:58

Boxberger soraya is een volbloed,geen draver.
De stoeterij fokte vroeger alleen maar volbloeds.
Tegenwoordig dressuurpaarden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 11:15

En deze merrie hierboven ziet er ook echt draversachtig uit. Mijn Soraya zag eruit als een klein KWPN paardje :)

NietBekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:48

Hoi,

Beetje een late reactie, maar ik werd getipt via een vriendin over een dravers merrie genaamd Soraya.
Wij hadden een Soraya op stal, zo'n 7 jaar geleden. Ik kan me nog weinig van haar herinneren helaas. Ze is in ieder geval niet lang op stal geweest, omdat ze niet geschikt genoeg was...
Ik weet dat ze officieel geen draver was, maar een kruising met een ander ras (geen idee welke, sorry!).

Ze was donkerbruin en vrij klein. Ze had kleine witte aftekening op haar voorhoofd. In de winter had ze de dikste vacht van alle dravers op stal, echt een soort teddybeertje. Ik weet dat ze wel bij ons beleerd is, maar niet door ons. Een grote *sorry* dikke man heeft haar zelf beleerd. Ik weet niet of hij haar gekocht of zelf gefokt heeft. 4
In ieder geval wou hij haar gebruiken voor de ponyraces (koersen voor pony's) voor zijn dochter.
Omdat ze een beetje veel temperament had, is ze regelmatig los geraakt op de baan. Ze sloeg voor de kar namelijk altijd. Daar kunnen best littekens van over zijn gebleven. Doordat ze wat druk was en sloeg, pakte die man haar altijd hard aan, ze werd dus wel eens geslagen. Ze heeft nog een poosje voor de sulky gelopen, maar omdat ze dwars bleef, wou de man haar niet gebruiken voor zijn dochter om ponyraces mee te doen.

Ze is verkocht.. Waarheen en wanneer precies weet ik echt niet meer. Ik vind het jammer dat ik niet meer over haar weet en geen foto heb..

Groetjes.