paspoort aanvragen van verlaten paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iggyroos

paspoort aanvragen van verlaten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 19:15

Hey

Ik heb een vraagje: Ik heb een arabier, die hier al vanaf 2004 staat. Hij is bij ons in de kost gedaan en nooit meer opgehaald.
Ik ben sinds kort begonnen met op hem rijden, en ik wil misschien z'n paspoort opvragen. Ik heb de AVS gebeld en ze kenden 'm wel hij heeft ook een chip, en ik kan het aanvragen en als er dan binnen 6 maanden niemand reageert krijg ik z'n paspoort en is ie van mij zeg maar.
Nou ben ik alleen heel bang dat z'n vorige eigenaar 'm op komt eisen, of schuldeisers, want hij schijnt al 2x in beslag te zijn genomen. Toen ze 'm hier kwamen stallen hebben we nooit iets op papier laten zetten, maar er zijn veel mensen die weten dat ie hier al jaren staat.

Heeft iemand hier ervaring mee, of informatie over wat ik 't beste kan doen?
Ik wil 'm niet kwijt maar ik wil wel graag z'n paspoort.

Groetjes Roos

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:21

Contact opnemen met een advocaat. Als jij aantoonbaar al 6 jaar lang de kosten voor dit paard ophoest, heb je een sterke case dat het dier inderdaad aan jou wordt toegewezen. Het in bezit hebben van het paspoort is GEEN eigendomsbewijs, dus dat maakt verder niet uit.