Ik vroeg me af of ik een veulen van 4 maanden samen met de moeder in een anderhalfpaardstrailer kan vervoeren. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het antwoord nog niet gevonden.
Ah, bedankt. Dat stukje had ik inderdaad gelezen maar ik kon geen '1,5 paards-...' vinden. Thanks
Tellisto
Geplaatst: 02-04-10 08:53
Laat het veulen los staan en niet vastbinden! Dat is erg gevaarlijk! Het veulen kent de balans nog niet en kan je niet opsluiten zoals een paard. Als het valt.... Succes!
Geplaatst: 02-04-10 15:41
Ja hoor gaat goed in een 1,5 paards trailer; zelf hebben wij een veulenrek op de trailer laten plaatsen zodat het veulen er aan de achterkant niet uit kan komen.
Kunnen zij niet chippen aan huis? normaal gesproken komen zij daarvoor bij jou aan huis, wetend dat een paard zonder chip niet vervoerd mag worden. bij een aanhouding heb je een groot probleem, al is deze kans klein... ik ben nooit aangehouden met mijn paarden....
veulen mag vervoerd worden zonder chip als deze nog bij mamma loopt. veel veulens worden gechipt op een keuring en gaan dus chiploos hier naar toe en met chip weer retour naar huis.
Whis_Serada
Geplaatst: 03-04-10 09:02
Dat kan best hoor. Ik heb toen mijn merrie en veulen van 5maanden ook vervoert Gewoon merrie vast en veulen los erbij Merrie maakt vanzelf ruimte voor het veulen
Net wat ze hier boven zegt, zonder chip kan. Ik heb de mijne ook pas op de keuring laten chippen. En ja dan moet je toch op pad zonder. Ik meen dat er een tijd voor staat dat gechipt moeten zijn (6maanden dacht ik)