Info over leasepaarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EAW

Info over leasepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:22

Hee,
als je een lease paard/pony hebt, een paar vraagjes :P :
-Hoe ben je aan je lease paard/pony gekomen?
-Heb je aan het begin een soort beginbedrag of iets dergelijks moeten betalen?
-Hoe zit het met hoge dierenarts kosten? (stel dat het paard een ziekte krijgt.)
-Had het paard al een zadel?
Heb je hem naar je eigen stal mogen verplaatsen?
Nou, dat was het wel ongeveer :D
Alvast bedankt!

Ps: Ik wist niet waar het precies moest, dus als het niet goed staat, verplaats maar.!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:48

Ik had een advertentie op bokt staan dat ik een leasepony zocht en kreeg daar reactie op.
nee ik betaal gewoon de stallingskosten, hoefsmid, enting, wormenkuur e.d. (gewoon hetgene wat je ook koopt als je een eigen pony hebt)
-Hoe zit het met hoge dierenarts kosten? (stel dat het paard een ziekte krijgt.)
dat ligt eraan wat je in het contract hebt staan. Bij mij staat er: als er iets gebeurd bij mij op stal neem ik die kosten voor mijn rekening.
ja, moet nu wel een nieuwe kopen want dat was een geleende.
-Heb je hem naar je eigen stal mogen verplaatsen?
ja ik heb haar op nu bij mij op stal staan!

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 08:50

xxriiannee schreef:
Ik had een advertentie op bokt staan dat ik een leasepony zocht en kreeg daar reactie op.
nee ik betaal gewoon de stallingskosten, hoefsmid, enting, wormenkuur e.d. (gewoon hetgene wat je ook koopt als je een eigen pony hebt)
dat ligt eraan wat je in het contract hebt staan. Bij mij staat er: als er iets gebeurd bij mij op stal neem ik die kosten voor mijn rekening.
ja, moet nu wel een nieuwe kopen want dat was een geleende.
-Heb je hem naar je eigen stal mogen verplaatsen?
ja ik heb haar op nu bij mij op stal staan!

Oke, dankje wel

deja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:01

hoihoi,

ik heb een lease paard gehad op een stal,
mocht deze niet verplaatsen,
ik ben gewoon op internet gaan zoeken naar een stal waar ik een paard kon leasen,
en dierenarts e.d. kosten waren voor de eigenaar,
uiteraard zat zadel e.d. erbij in
betaalde 1x per maand en ik hoefde geen geld van tevoren te betalen.

groetjes

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:37

Komt-ie:

-Hoe ben je aan je lease paard/pony gekomen? Mijn leaser is een manegepaard, dus ik heb hem tijdens de lessen 'gevonden'

-Heb je aan het begin een soort beginbedrag of iets dergelijks moeten betalen? Nee, ik betaal een vast bedrag per maand. Geen borg ofzo, alleen voor de kastsleutel ;)

-Hoe zit het met hoge dierenarts kosten? (stel dat het paard een ziekte krijgt.) Het bedrag per maand is niet specifiek voor een potje, zoals stal of dierenarts. Het is meer een bijdrage in de onkosten. Ik hoef dus ook geen aparte rekeningen te betalen voor een hoefsmid of dierenarts ofzo. Wel heb ik zelf 'eerste hulp' in huis voor m'n paard (dus wat ehbo spullen, smeerseltjes en zalfjes)

-Had het paard al een zadel? Ja, hij had eigen tuig. Wel heb ik zelf tuig gekocht, zodat ik niet steeds met het manegespul hoefde te rijden. Ik heb bijvoorbeeld ook zelf dekens en dekjes gekocht. Maar dit is geen eis

-Heb je hem naar je eigen stal mogen verplaatsen? Nee, hij blijft gewoon op z'n eigen stal staan

ZZZZZ

Re: Info over leasepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:40

als je een lease paard/pony hebt, een paar vraagjes :
-Hoe ben je aan je lease paard/pony gekomen?, advertentie plaatselijke krantje
-Heb je aan het begin een soort beginbedrag of iets dergelijks moeten betalen? nee betaal per maand, kan ook gewoon stoppen waneer ik wil
-Hoe zit het met hoge dierenarts kosten? (stel dat het paard een ziekte krijgt.) niks, alls zit in het bedrag
-Had het paard al een zadel? ja alles zit erbij, deken, zadel, hoofdstel, dekjes, halster
Heb je hem naar je eigen stal mogen verplaatsen? nee, hij staat daar op stal
Nou, dat was het wel ongeveer
Alvast bedankt!