Heet laarzenprobleem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

visiontimes

Heet laarzenprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:26

Mijn probleem is: Mijn rechterlaars wordt tijdens het rijden loeiheet. Een tijd geleden waren me laarzen steeds aan het piepen, ik heb nu nieuwe beugelriemen gekocht, en heb een aantal keer met zadelvet de binnenkant ingesmeerd. Maar dat ben ik niet van plan iedere keer te gaan doen. Ik ben bang dat mijn o zo geliefde laarsjes gaan beschadigen |(
Soms wordt het op gegeven moment zo heet dat ik me laars gewoon even open moet ritsen om te verkoelen, en na een paar minuten is het al minder. Maarja dan moet ik wel even stoppen met rijden en meestal ontstaat het op de meest onpraktische momentenDuidelijk komt het door de wrijving van mijn laars tegen mijn beugelriem. Iemand tips om dit te verhelpen? :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:53

Wat voor zadel heb je? Misschien kun je namelijk je beugelriemen onder je zweetblad doen als dat bij je zadel gaat.

Dorus

Re: Heet laarzenprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:54

Ik neem aan dat je leren laarzen hebt (vanwege de ritsen)? Zijn dit laarzen met een coating? En wat voor beugelriemen heb je?

Ik kan me zo voorstellen dat bij veel wrijving van laarzen met een coating op kunststof beugelriemen warmte ontstaat.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:27

ik heb een springzadel en had kunststof beugelriemen.

Flosmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:10

Ik denk dat je beter leren beugelriemen kan nemen. Leer op leer werkt vaak beter

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:13

dit is wel een heel apart probleem.
heb het ook nog nooit gehoort.
hoop dat je en oplossing vindt