Onderhoud Petries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Onderhoud Petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:22

Wat is jullie volgorde van het onderhoud van Petries? Dus wat de volgorde is, en hoevaak, etc. Ik vraag me vooral af hoe vaak je je laarzen moet reinigen etc. Gewoon: Hoe doen jullie het en hoevaak!

Ja zoekfunctie duurt erg lang op deze computer. En ik heb nog nooit leren rijlaarzen gehad. :)

Livito

Re: Onderhoud Petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:23

ik volg dit ook even , ben wel benieuwd hoe iedereen ze zo netjes bij houd , de mijne zijn altijd heel snel weer lelijk.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:27

Ik gebruik DIT altijd... meestal poets ik ze elke keer na gebruik hiermee schoon en anders na 2 keer. Superspul, laars ziet er dan weer als nieuw uit :).

Flosmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:15

Ik gebruik altijd de Petrie Bootcare set. Werkt prima!

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:43

Ik gebruik ook de Bootcare set van Petrie.
Eerst de cleaner(je hoeft dus geen water te gebruiken!!). Daarna de cream, die laat je intrekken en daarna wrijf je 'm op met een schone doek of panty. Er zitten 2 doekjes bijgeleverd.
Ik doe 't 1x in de 2 weken ongeveer, hangt er vanaf hoeveel je ze gebruikt..
Ze zijn altijd mooi schoon :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:28

Ik heb ook altijd de bootcare set van petrie! Super fijn, ik probeer het om de keer rijden te doen, dus ongeveer 2 keer in de week ofzo. Ook omdat ik ermee in de stal etc. loop en urine en stof funest zijn voor je laarzen! Als ik een wedstrijd heb dan doe ik er ook vaak quick shine op, gewone 'schoenpoets' voor zwart leer, gaan ze ontzettend van glimmen! :j Heel handig in gebruik een flesje met een sponsje er aan bevestigd, en ook nog helemaal niet duur :)

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:11

ik maak eerst mijn laarzen schoon, haal het zand met een vochtige doek eraf en droog ze. dan bekijk ik ze, vies dan de cleaner (sowieso 1x per week de cleaner). als dat is opgedroogd, duurt wel een tijdje, dan smeer ik ze in met de creme. soms gebruik ik alleen cleaner maar sowieso 1x per week de creme. en 1x per maand de andere creme van petrie die wie " extra" zwart maakt (ben naam kwijt) en verder laarzenspanners er in.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:31

Eerst schoonmaken met water, laten drogen (erg belangrijk, anders trekt de viezigheid in je laars), en dan mte de petrie bootcare set. Maar ik gebruik mijn laarzen eigenlijk alleen voor wedstrijden.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:40

Petrie Bootcare set.
Eerst even het vui met een nat doekje eraf, dan de cleaner, dan de cream, en voor de vale stukjes (neus en waar de sporen zitten) een beetje zwarte schoenpoets. En ze zijn weer als nieuw!

Ik poets ze ongeveer om de week, ik gebruik ze dan ook elke dag. En ik doe het zeker als ze nat zijn geweest.