Mountain Horse Free Rider boots. Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Mountain Horse Free Rider boots. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:25

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar geschikte jodphurs om mee te rijden, en ik ben net deze tegengekomen:

AfbeeldingAfbeelding
http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 00427/1399
Het zijn de Mountain Horse Free Rider Boots.

Die lijken mij echt heel comfortabel zitten en ze zien er ook niet zo lomp uit.

Heeft er iemand ervaring met deze schoenen?

Het is voornamelijk om mee te rijden, maar ook gewoon voor op stal ofzo. Ik maak er geen stallen enzo mee schoon (heb geen eigen paard) dus daar hoeft hij niet echt speciaal bestendig voor te zijn voor mij.
Ik zocht ook vooral schoenen waarmee ik wat meer grip heb in de beugels, aangezien die standaard jodphurs die ik nu heb, helemaal afgesleten zijn aan de onderkant, en ik dus sneller uit de beugels glijd.

Op andere webshops zijn ze ook flink afgeprijsd, voor rond de 65,-, dus dat is ook handig. *D

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
En weten jullie anders ook waar ze in de winkel te koop zijn? Want voordat ik ze op internet wil bestellen, wil ik ze wel gepast hebben, zowieso voor de maat, maar ook of ze lekker zitten enzo.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:00

deze ken ik niet, maar ik heb de ariat terrain en dat zijn echt super schoenen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 12:03

Maar die Terrain schoenen zijn met veters xD Dat lijkt mij een stuk onpraktischer denk ik? :)
Vooral met Chaps eroverheen!
Heb er indd wel goede verhalen over gehoord ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 15:54

Is er niemand die ervaring heeft met deze schoenen of weet waar ze te koop zijn? :)
Ik heb ook al via google een beetje gekeken, maar kwam daar niet verder dan webwinkels :n

Maar er staat ook in de beschrijving, dat er een rits in zit. Waar zit die rits?
Op de foto is het lastig te zien.

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:59

Ja, ik heb ze. Fijne schoenen, maar wel "zwaar". Heb ook de Ariat Terrain, die zijn veel lichter en zitten prettiger. Mijn Free Riders hebben geen rits, de voorkant (waar normaal de veters zouden zitten) is van stug elastiek. Aantrekken gaat daardoor wat lastig, en ze sluiten hierdoor bovenop de voet niet echt goed aan, waardoor je wat "losser" in je schoenen zit. Ik zou echt adviseren ze eerst ergens te passen, voordat je ze via internet besteld, om te kijken of je dit prettig vindt zitten. Qua maatvoering vallen ze normaal.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:17

Dankjewel voor je reactie :)

Ik ga zo ook zeker een keer passen, weet alleen nog niet waar ze te koop zijn :')
Maar ik ga binnenkort toch een keer naar een grote ruitersportzaak, dus misschien dat ze die daar hebben!
Ik heb zowieso ook iets bredere voeten, dus misschien dat dat al een stuk helpt.
Ik zal het zien wanneer ik ze gepast heb.
Wel apart dan, dat er bij de beschrijving wel een rits zit. Zullen ze meerdere uitvoeringen hebben? :P
Er staat in een beschrijving op een andere site dat ze extreem lichtgewicht hebben.

Het nadeel van die Terrains vind ik toch wel de veters. Ik heb ze nog niet aangehad, en ook niet met Chaps eroverheen, maar dit lijkt me toch wat minder prettig zitten, aangezien ze dus van voren breder zitten.
Verder zijn ze wel mooi!

Passen over deze Free Riders wel makkelijk chaps? Of heb jij geen chaps er over aan?

*edit*
zie dat op een andere site niet staat dat ze een rits hebben, maar elastiek xD Wat raar! Terwijl het toch dezelfde schoenen zijn

Doughall_D

Re: Mountain Horse Free Rider boots. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:08

Ik heb zowel over de Free Riders als over de Terrains chaps aan. Bij de Free Riders heb ik toen de "sporty chaps" van Mountain Horse gekocht (waren gelukkig in de aanbieding), die passen erg leuk bij de schoenen. Zitten ook van die rode accenten in. Chaps over de Terrains gaat ook prima. De Terrains zijn overigens niet zo breed hoor, valt reuze mee.

Ik zelf vind de Free Riders alleen "zwaar" in vergelijking met de Terrains, die zijn namelijk echt superlicht, dus mss is dat wel een oneerlijke vergelijking.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:26

oohja zo kan je t ook bekijken xD

Maar ik zal zowieso mn chaps meenemen als ik naar die ruitersportwinkel ga :j
Dan kan ik daar kijken of ze erover heen passen.
Heb net nieuwe chaps (nja met kerst gekregen), dus ik ga geen dure nieuwe kopen :D

Dan ga ik eerst kijken of ze deze jodphurs daar hebben, maar ook naar misschien nog andere modellen!
Gewoon om te vergelijken enzo.