Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Als je een gode proef rijdt moeten ze je ook wel normal e punten geven ze mogen niet anders kijken op een pony! :-O Maar ja je hebt altijd een jury die pony's niet mogen
New forest pony's zijn dressuurtalentjes en hebben zat in huis. Iemand van onze manege rijd ook in de b met haar new forest pony van 1,45 nog kleiner dan joues dus, en zij rijd alle paarden eruit. Je kan het dus makkelijk. Ik schrijf trouwens heel vaak op wedstrijden bij jury's en kom het vaak genoeg tegen dat er een volwassene op een pony start. De punten zijn hier echt niet lager door. Veel jury's vinden het helemaal gewelidg als er zo'n schattig ponytje tussen de paarden loopt.
Er rijden zelfs pony's tussen de paarden al op hoger niveau m/z dressuur.
ik heb nog geen enkele vervelende opmerking gehad van een jury. Bovendien zie je het steeds vaker dat mensen gewoon doorrijden met hun pony, dus de juryleden raken er ook steeds meer aan gewend. Waarom zou je ook stoppen met je pony als het heel goed gaat en je er nog mooi op past!
Emeraldo schreef:Even een vraagje voor Sparkling: Rij je dan wel de paarden Z-proef of die voor de pony's? Want in een Z-proef voor paarden zitten toch onderdelen die een pony nooit hoeft te kunnen?
Als je tussen de paarden start moet je pony dus ook alle 'paarden'dingen doen. Karin schreef:Aan de andere kant zijn er ook juryleden die niets moeten hebben van pony's tussen de paarden: 'Als je dressuur wilt rijden bij de paarden, dan moet je een paard kopen. Met een pony heb je daar niets te zoeken.' Dat is een keer letterlijk zo tegen mijn zusje gezegd door een jurylid. Erg motiverend, maar gelukkig trok ze zich er weinig van aan. Maar goed, dat zijn de vervelende uitzonderingen. Een combinatie moet IMO beoordeeld worden op de prestaties in de ring en niet op de hoogte van het beestje.

Barb schreef:Mijn friesje is ook maar 1.56 m hoog, ik start ook tussen
de paarden, mijn voordeel is wel dat ze wat groter lijkt.