Ik ga deze zomer met mijn ouders en broertje een weekje op vakantie, we hebben nog niet geboekt, want we kunnen niks vinden wat wij zoeken: - Een waddeneiland - Een stavaravan of huisje/bungalow
Én we willen iets met paarden, mijn moeder en ik leken het leuk om twee paardjes te huren en daar zelf lekker te gaan rijden, het liefst alleen. Het lijkt ons ook wel leuk een paar lesjes te krijgen, vooral voor mijn moeder, om het weer een beetje op te frissen, maar in ieder geval iets anders dan 1x met een grote groep een rit maken. We weten dus ook niet of we dat bij het huisje of stacaravan moeten boeken of apart bij een manege in de buurt?
Heeft iemand weleens iets soortgelijks gedaan of gehoord? Of is dit echt onmogelijk?
Groetjes Jessie
Noppert
Geplaatst: 30-03-10 20:39
Bij ons is het mogelijk Je kunt gebruik maken van onze paarden, les aan huis krijgen, je kunt lekker naar het bos (onder mijn begeleiding) en verder is er heel veel mogelijk. Een lekker ruim vakantiehuis, van alle gemakken voorzien en voor je broertje en vader ook van alles te doen in de omgeving.
Hartstikke leuk, ik zal het even laten zien, het plan was alleen op een van de waddeneilanden, dus ik weet niet of het ze wat lijkt. Maar ik zal het onthouden!
Op Texel, de Koog. Daar zitten 2 maneges dichtbij, 1 met ijslanders en 1 met vanalles en nogwat.. je kunt daar volgens mij ook een pony/paard huren. Buitenritten zijn daar echt super! Lekker door de bossen/duinen en over 't strand!
mammaslamma
Geplaatst: 31-03-10 22:07
Een ander eiland, scheelt je een overtocht, kijk es in Renesse, bij manege Grol, daar kun je per week leasen, heb ik begrepen, moet je maar even contacten, meer keus als in Renesse qua huisjes o.i.d is er bijna niet, dat zal het probleem niet zijn...
Neem ook es contact op met www.lisidina.nl op een nog mooiere locatie, in Burgh-Haamstede, weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar er is veel mogelijk, er zit een camping naast met huurchalets, de appelwei heet dat, Landal aan de andere kant met appartementen en aan de overkant huisjes van Landal.
Bos en strand aan je voeten, wat wil een mens nog meer.......
Leasen kan wel bij manege Grol maar alleen buiten de vakantieperiode's. Je kunt er overigens wel ritten maken en lessen nemen. Er zijn groepslessen voor alle niveau's maar privelessen zijn altijd af te spreken. www.manegegrol.nl
fente
Geplaatst: 07-04-10 14:15
in vlieland kan dat je kan op ijslanders rijden moet je effe googlen
Anoniem
Geplaatst: 07-04-10 14:19
fente schreef:
in vlieland kan dat je kan op ijslanders rijden moet je effe googlen
stal edda
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-04-10 17:58
Ja alleen kun je bij edda geen ijslander huren voor de duur van je vakantieperiode zover ik weet, en als je nu nog een huisje wilt boeken voor de aankomende zomervakantie op Vlieland ben je denk ik te laat. Je hebt op Vlieland ook manege de Seeruyter maar daar betaal je de hoofdprijs en kun je ook geen paard zelf huren/leasen alleen georganiseerde ritten. Ze hebben wel fijne paarden en mooie ritten, vooral de twee en drie uurs ritten zijn mooi. En verder is Vlieland het mooiste waddeneiland om op vakantie te zijn vind ik zelf.....
Fente: het is trouwens OP Vlieland, en niet in Vlieland.