hoihoi! weet niet of het hier goed staat, als niet dan meld het maar even(A)
Mijn bijna 4 jarige shetlandmerrie gaapt de laatste tijd ontzettend veel, voornamelijk als ze net wat heeft gegeten, of als ik haar langs haar neus aai.. Op het moment zijn haar tanden aan het doorkomen, ik denk zelf dat het hiermee te maken heeft, maar omdat ik het niet zeker weet wilde ik het toch nog even hier vragen, kan het ook een andere oorzaak hebben?
Even de DA er dus naar laten kijken! Mijne doet het ook maar die kan het op commando dus gaat overl om gapen..
renske_13
Geplaatst: 30-03-10 17:12
Sommige paarden gapen ook om tijd te rekken, bijvoorbeeld als je een bit in wilt doen. Maar ik denk niet dat jou merrie daarom gaapt?
Azmay
Geplaatst: 30-03-10 17:12
Paarden geeuwen ook om spanning los te laten of als er iets is wat ze niet leuk vinden, in jou geval kan het dus best zijn dat de doorkomende tanden spanning veroorzaken die ze kwijt wil raken;)
Oke bedankt, nee het is niet om een bit oid;) maagzweer weet ik niet, ze doet het nu ong 2 maanden, maar heb haar pas sinds kort weer thuis staan, dus valt me nu gewoon op dat ze het vaak doet, als ik haar ging bezoeken zag ik het haar ook doen, maar ik kwam er maar 2x in de week.. dus als ze al 2 maanden met een maagzweer rond zou lopen zou ze nu toch niet meer zo levendig overkomen?(heb geen ervaring met maagzweren, dus heb geen idee:$) Dan denk ik idd dat het de spanning zal zijn..
Misschien de tanden inderdaad, maar bij mij op stal deed een paard dit ook. Dit paard moest om een andere reden naar de kliniek, maar ze hebben daar ook naar de maag gekeken en hier bleken veel horzellarven in te zitten. Na gericht ontwormen waren de klachten over. Dit paard was verder ook gewoon levendig, dus even laten nakijken kan geen kwaad denk ik.
denk idd de tanden. dat ze na het eten gaapt kan ook zijn vanwege een te vol gevoel,wellicht dat ze haar voedsel niet heel goed gekauwd krijgt vanwege dr tanden en dat het verteren iets langer duurt en misschien toch een beetje zwaar gevoel op de maag geeft. Hou de tanden goed in de gaten!