Wat leuk dat je meegaat doen! Ik rij zelf al 5,5 jaar SO's en ben er dat weekend ook bij.
In de Ba krijg je vaak hele brave paarden die net wat te sloom zijn vaak. In de Ba is het van belang dat je vooral heel netjes zit en mooie figuren stuurt. Omdat de paarden vaak wat langzaam zijn kun je flink punten scoren door een mooi tempo te rijden. Tijdens het losstappen kun je even halthouden en daarna weer voorwaarts stappen. Een paar voltes linksom en rechtsom. Veel bezig blijven geen lange stukken rechtdoor rijden maar telkens wat oefeningetjes bedenken.
Als je mag draven en galopperen (galopperen mag je ook altijd doen) ook geen hele grote stukken acher elkaar doordraven maar vooral overgangen maken. Stukje galop op de linkenhand en op de rechterhand meepakken. Op t laatst iets rustiger aan doen zodat je nog genoeg puf hebt voor je proef.
Toen ik Ba reed heb ik me hier het meeste op gefocust, ook in de Bb. In de La probeerde ik ook meer te letten op het nageeflijk rijden van de paarden maar wanneer dit niet lukte dan ging ik weer voor de netheid
Nu in de M kom ik tijd te kort om alles even door te nemen
Ik raak dan altijd heel gestresst als het niet lukt dus dat is een voorbeeld hoe het niet moet
Maar heel veel plezier alvast!