heb al in de reglementen gekeken en volgens deze moet je dan in het ZZL starten, duidelijk dus en volgens de normale regels. Maar hoe zit het als zowel de ruiter als het paard pas 1 wp hebben en daardoor ook nog gewoon startgerechtigd zijn in het Z2? Dan zou het raar zijn als je dan alleen in het ZZL zou mogen uitkomen en niet meer in het Z2, want tot 5 wp in het ZZL mag je kiezen ook nog Z2 te starten, en lijkt me raar als deze regel dan niet van toepassing is?
je moet de hoogst gezamelijke klasse starten en in die klasse begin je met 0 winstpunten. aangezien je tot 5 winstpunten in het ZZL ook Z2 mag starten mag je ook gewoon Z2 starten
mij lijkt inderdaad ook dat je nog gewoon Z2 en ZZL mag starten, je kunt ja tot 5 winspunten in de ZZL doorrijden in de Z2?
LisaB
Geplaatst: 31-03-10 14:58
LiSSy schreef:
je moet de hoogst gezamelijke klasse starten en in die klasse begin je met 0 winstpunten. aangezien je tot 5 winstpunten in het ZZL ook Z2 mag starten mag je ook gewoon Z2 starten
Maar mag je dan dus ook al kiezen? Z2 + 0 of ZZL + 0?
Fitzroy
Geplaatst: 31-03-10 21:23
Waarom mail je de KNHS niet even in plaats van hier veronderstellingen te laten doen zonder dat iemand daadwerkelijk weet hoe het zit. Ik denk zelf dat je ZZ-Licht moet starten. Dit is immers de gezamenlijk hoogste klasse en niet het Z2.
In het nieuwe dressuurreglement van 2010 staat dat wanneer de ruiter ZZ-L geklasseerd is (en dat is in dit geval zo, heeft 1 winstpunt behaald) en het paard is ZZ-L of hoger geklasseerd, dan moet er begonnen worden in de klasse ZZ-L en mag er niet in een klasse lager begonnen worden. De 5 winstpunten regel gaat hier niet op. Je bent dus alleen startgerechtigd in de klasse ZZ-L.