Dagtocht maken, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Dagtocht maken, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 17:03

Een vriendin en ik willen in juni/juli/augustus/semptember een dagtocht gaan maken. Het liefste in het weekend.
We willen graag een dagtocht van zo'n 5 uur maken waar we onderweg ergens wat kunnen eten.

Het lijkt ons erg leuk om een keertje een strandrit te maken, dus als het kan willen we dit combineren.

We hebben beide geen ruiterbewijs. Prijs maakt niet zo heel veel uit.

Wie o wie heeft een adresje voor ons waar we dit kunnen doen? :)

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:15

Helaas geen strand, maar wel bos, heide, water enz. Bij ons zijn jullie welkom. Kijk maar eens op de site.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:29

Eigen paarden of paarden huren?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:02

Sorry vergeten bij te zetten. We willen paarden huren.

Mirano ik zal eens op je site kijken :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:59

astriidj schreef:
Een vriendin en ik willen in juni/juli/augustus/semptember een dagtocht gaan maken. Het liefste in het weekend.
We willen graag een dagtocht van zo'n 5 uur maken waar we onderweg ergens wat kunnen eten.

Het lijkt ons erg leuk om een keertje een strandrit te maken, dus als het kan willen we dit combineren.

Kijk; wanneer geld geen rol speelt, dan mag je ook eisen stellen. Ik weet niet of ze het zal doen, maar vragen staat vrij: http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.ph ... itenritten

Stephanie_86

Re: Dagtocht maken, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:03

in noordwijkerhout kan je terecht bij manege bakker of manege smit je rijd vanaf daar zo bos en duin in en vanaf daar kan je natuurlijk ook over het strand hoop dat je er wat aan hebt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:03

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:48

Thanks voor de snelle reacties +:)+ Ik zal ze eens rustig bekijken en met mijn vriendin overleggen :)

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:35

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:43

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:32

Misschien geen strand, maar op het werk organiseren wij ook dagtochten. Deze zijn alleen wel voor minimaal 3 personen.

De tocht begint bij ons in het bos en zal o.a. via heide tussen de middag uitkomen bij Onder de Kastanje (Kootwijkerbroek). Je gaat ook over het alom bekende Kootwijkerzand rijden. Erg mooi gebied, onderdeel van de Veluwe Trail.

Maar info kan je vinden op de website: www.dekronkel.com

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:31

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:46

astriidj schreef:

Hallo,
Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk vind ik een echte aanrader. Aantal keren mee geweest. Super, goed verzorgde paarden (geen manegepaardjes), weg oversteken en je zit in het duin en zo op het strand richting de Amsterdamse Waterleidingduinen. Hier zie je weer een compleet andere omgeving en sta je regelmatig oog in oog met damherten, reeën, en vossen. De tocht wordt voor de lunch onderbroken in Vogelenzang bij boshuis / restaurant ‘t Panneland. De dagtochten duren ruim 5 uur waarvan ca. 2 uur strand en 3 uur duin. Als ik het goed heb wordt er in de zomermaanden bijna elke vrijdag wel een dagtocht gemaakt (vrijdag omdat om andere dagen in de zomer je een gedeelte van het strand niet op mag). Maar ik zou zeggen: bel ze even! :-) Wat het ook mag worden, alvast veel plezier!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:23

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:46

Jooliieen schreef:
http://www.rijmaaran.nl Lekker rijden op Fjorden en Haflingers :D Door de mooie drenthse bossen

Helemaal mee eens,
voornamelijk fjorden trouwens :D
én dan niet type sloom, maar allemaal pittige doorlopers!