Paard uit de verzekering halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie23

Paard uit de verzekering halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:05

Ik kon geen ander topic vinden, dus vandaar mijn nieuwe topic.
Hetvolgende: Ik zit al een tijdje te overwegen om mijn paard uit de verzekering te halen. En het maandelijkse premiegeld te sparen voor evt. veearts kosten. Hij is prima verzekerd en mankeert nooit wat, dat is geen voorbode voor de toekomst, maar ik kan het geld misschien beter uitsparen en gebruiken als er echt iets aan de hand is.

Wat vinden jullie hiervan, heeft iemand ervaring hiermee? Zijn er nog bepaalde stappen te nemen naar de verzekering toe?
Wat is evt een risico voor de toekomst?

Ik hoop op jullie reacties.

Katja

Re: Paard uit de verzekering halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:23

Verplaatst van MD naar TAO.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:38

Het is jouw keuze, en ik erger me ook af en toe erg aan de verzekering (Die natuurlijk zo min mogelijk willen uitkeren). Maar stel er gebeurd een keer wat of jouw paard richt wat aan. Even naar de kliniek (+ operatie) wordt al snel duizend(en) euro's, of als hij perongeluk met een buitenrit een trap tegen een aute verkoopt? persoonlijk ben ik erg blij met een verzekering, toch een stukje zekerheid denk ik

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:39

Een trap tegen een auto is verzekerd onder jouw eigen AVP, dus daar hoef je het niet voor te doen.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:40

Als jij niet zomaar 5000 euro hebt om een "kleine"operatie uit te voeren zou ik je verzekering houden.
Met 3000 ligt ie alleen nog maar op de operatie tafel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:18

sharir schreef:
Als jij niet zomaar 5000 euro hebt om een "kleine"operatie uit te voeren zou ik je verzekering houden.

Hoeveel mensen ken jij die dergelijke bedragen voor operaties hebben neergeteld? Een castratie op de kliniek kost ongeveer 400 euro, dusse......

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:41

Nog even voor de duidelijkheid; ik heb het hier over het stoppen van de ziektekosten en ongevallenverzekering. Niet over verzekering van schade aan derden. Ik zou bijv. overwegen om mijn paard alleen te verzekeren voor dood. En het geld wat ik nu maandelijks kwijt ben, te sparen en te gebruiken voor ziektekosten en ongevallen als het nodig is. Dus je spaart geld voor als het alleen nodig is.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:51

Ik heb de ziektekosten en ongevallenverzekering voor mijn paarden ook stop gezet. Naarmate ze ouder werden werd de premie hoger en de gedekte waarde lager omdat de paarden (voor de verzekering) minder waard werden. Ik spaar nu zo'n 800 euro per jaar uit (ik had al maar een beperkte verzekering).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:58

Ik had mijn vorige paard alleen verzekerd voor de dood en bv koliek enz...
Ik heb toen een operatie gehad en heeft mijn met 10 dagen daar 3570 euro gekost daarvan kreeg ik 70% terug.

Ik zou nu nooit meer zo'n operatie doen vond het een martelgang voor het paard.

Ik heb hem alleen de eerste 2/3 jaar verzekerd nu hij ouder wordt dub ik of ik hem weer alleen voor de dood doe. Dat is nog te betalen ik vind de bedragen giga hoog worden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:03

sharir schreef:

Hier ben ik het niet mee eens :n
Mijn paard heeft 1 maan lang in de kliniek in utrecht gestaan en heeft daar ook een operatie gehad (ook onder narcose).

Wij waren 2000 kwijt. is wel tijd geleden

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:09

Mmm er zitten voor en nadelen aan. :? Dat is duidelijk. Ik zou ook een hoop geld in het jaar uitsparen en dan bijv. voor de dood verzekeren. Het gaat nl om 3 paarden tegelijk. Maar idd er kan altijd iets onvoorziens gebeuren, zoals een koliek operatie. Het blijven beesten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:14

mijn paarden zijn nooit verzekerd geweest met speciale paardenverzekering. hoogste kosten 500,- tot nu toe. *klop het even hard af* hou idd elke maand bedrag opzei voor de eventuele kosten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:29

Ik zou het ook op een spaarrekening zetten.
Krijg je ook nog eens rente over.
Als je een 1000,- eerst achter de hand hebt, dan kun je eerst weer even vooruit.
Hopelijk heb je het niet nodig en heb je later een leuk zakcentje voor bv een ander paard.

Ook mijn paarden zijn niet verzekerd.
Ik heb bewust dat ''risico'' genomen, en draag als het moment daar is zelf de kosten.

Ik kan je dus ook neit vertellen hoe dat allemaal in z'n werk gaat.
Misschien even de verzekering bellen?
Laat ze anders een nieuwe offerte sturen voor alleen dood-verzekering.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:35

Bedankt voor de berichten. Ik heb inmiddels al via mijn verzekering uitgezocht wat ik moet doen en wat de premie is een doodverzekering. Zit toch nog steeds te twijfelen. Het zijn nog relatief jonge paarden, dus misschien wacht ik nog een jaar.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:54

Ik zit ook al een hele tijd in dubio wat ik zal doen met mijn 18 jarige haflinger. Er zitten inderdaad nadelen en voordelen aan. Maar heb eigenlijk min of meer besloten om hem per 2011 uit de verzekering te halen, met uiteraard een spaarcentje achter de hand.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:12

ik zit er ook over te denken. ik heb besloten om dit jaar nog te betalen (per mei gaan we het nieuwe jaar in). Heb net een neiuw paard en die is ook al verzekerd voor het komende jaar. Ik heb er nu 2 het meest uitgebreid verzekerd+ ziektekosten. Ik betaal ruim 800 euro premie per jaar. Mijn paard dat ik al had, is al 2 jaar verzekerd en heeft nog nooit iets gehad. Vanaf dit jaar ga ik dus een apart potje sparen, mocht er ooit wel iets gebeuren, maar vanaf mei 2011 zeg ik wel mijn verzekering op

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:51

en nav dit topic toch net een mailtje gestuurd dat ik een van de paarden nu al uit de verzekering haal. Met de premie die nu op mn spaarrekening erbij komt, heb ik nu een potje van 1200 euro. Nog niet genoeg voor een koliekoperatie, maar we gaan er maar vanuit dat dat voorlopig ook niet hoeft :D. in de bijna 4 jaar dat ik Luna heb, heeft ze nog nooit iets gehad (afkloppen :Y) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:01

maykie schreef:
Ik zit ook al een hele tijd in dubio wat ik zal doen met mijn 18 jarige haflinger. Er zitten inderdaad nadelen en voordelen aan. Maar heb eigenlijk min of meer besloten om hem per 2011 uit de verzekering te halen, met uiteraard een spaarcentje achter de hand.

Als je nog een jaar wacht, wordt je zeer waarschijnlijk vanzelf buiten geschopt, met hooguit een zeer beperkte verzekering voor de dood, tegen een absurde premie............

Persephone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:52

die van mij is ook beperkt verzekerd, alleen tegen dood, maar nu blijkt het dus zo te zijn dat alleen uitgekeerd wordt als het paard dood gaat vanwege koliek o.i.d. Maar als ie afgemaakt moet worden vanwege kreupelheid valt het er niet onder...Dus als je al beperkter wilt verzekeren zou ik goed in de gaten houden wanneer de verzekering wel en niet uitkeert.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:29

@Persephone, dat heb ik idd al uitgezocht bij mijn huidige verzekering. Zal je net zien dat gisteren een van mijn paarden zichzelf aantikt en een dik been heeft. Verder niet kreupel, maar ik hou ze toch maar nog dit jaar in de verzekering. Na het 5e jaar zijn ze toch iets constanter qua blessures.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:59

Tja Ollie ligt eraan of het de moeite is om dit te verzekeren?.
Ik heb mijn paarden alleen voor de dood en kolike verzekerd gehad nooit voor kleine wondjes of peesblesssures. Vind dit niet de kosten.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:22

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik mijn paard kocht ik ook naar verzekeringen heb gekeken maar dat ik de premies echt ontzettend hoog vond en dan doen ze vaak ook nog moeilijk op het moment dat er betaald moet worden. Ik heb er dus voor gekozen om het geld op te sparen en dat heeft toch al een jaar premie opgeleverd...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:27

Lastig, het klinkt natuurlijk handig.. Sparen ipv aan de verzekering uitgeven.. Als je het risico aan durft, gewoon doen!

Ik heb alleen nog geen slechte ervaring met mijn verzekering. Mijn vorige paard is afgekeurd, we hebben ontzettend hoge DA rekeningen gehad in de 8 maanden die we aan het tobben waren (waaronder een week Intensive Care). Al met al had ik dat écht niet zelf kunnen betalen. Verzekering heeft nooit moeilijk gedaan.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:32

Ja zo blijkt maar er zitten 2 kanten aan dit besluit. Ik moet zeggen dat ik ook een erg fijne verzekering heb en ze betalen altijd snel uit. Ik kijk het nog een jaar aan en dan ik alsnog besluiten. Misschien kan mijn verzekering wel een voorstel doen of advies geven. Die zullen natuurlijk altijd in hun eigen voordeel adviseren, maar goed 3 paarden verzekerd is een hoop geld op jaarbasis.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:37

Ik heb nu ook zoveel paarden dat het niet handig is om alles te verzekeren. Mijn eerste paard, een inmiddels 10 jarige heb ik daarom ook uit de verzekering gehaald. Ze gaan toch naar de "dagwaarde" kijken, maar heb wel een premie betaald voor een x bedrag.
Ik heb gewoon een brief gestuurd met de text erin dat ik he per eerst mogelijke datum op wou zeggen. Netjes een brief terug met de datum en klaar.