ik heb sinds 2 weken een eigen paard. en (vooral op het begin) als we langs een plek komen die hij nog niet zo goed kent gaat hij aan de grond snuffelen en knorren. weet iemand wat dit betekent? Het is nu wel al minder, hij doet het niet meer elke dag.
Meestal maken ze dat geluid als ze het spannend vinden. Het is nieuw voor hem en hij is wat opgewonden dan. Als je ergens vaker langs komt kent hij het en is hij mer ontspannen.
Dat heeft inderdaad met spanning te maken. Voor het paard is het dan een manier van aftasten of iets bedregend of eng is. Dit wordt wel minder als het allemaal wat normaler voor hem wordt.
dat doet mijn pony ook altijd als hij ergens komt wat hij nog niet kent maar is iig niks ergs
matyee95
Geplaatst: 27-06-10 16:03
Mijn paard doet dit ook altijd. als ik in het weiland een beetje achter haar aan 'jaag' dan doet ze haar staart omhoog en begint ze heel parmantig te draven. En dan knort ze ook. Ze is gewoon opgewonden. Dat zal die van jou ook wel zijn. Als je het paard aan de plek laat wennen gaat dit vanzelf over.
Printemps
Geplaatst: 28-06-10 18:07
het paard van mijn vriendin knort altijd! ook als die naar de wei gaat en daar dus al 1000 keer is geweest het kan naar mijn idee geen kwaad gewoon een beetje spanning wat er uit moet
ik hoorde laatst van een vriendin dat als een paard knort dat hij dan heel veel lucht inademt dus zegmaar zijn longen ff luchten (weet niet hoe ik dat moet zeggen )