HH Synthetische Gaithers, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

HH Synthetische Gaithers, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:24

Ik vind de HH synthetische Gaithers er op de foto netjes uitzien, en ze lijken me erg makkelijk in onderhoud. Ik overweeg op deze gaithers over te stappen omdat de goedkope chaps waar ik tot nu toe meer rijd heel snel verkleuren, maar ik ook weer niet heel veel geld wil besteden.
Ik kon alleen een oud topic uit 2007 vinden over deze gaithers, maar mijn vraag werd niet beantwoord, dus hierbij mijn vragen :)

-Blijven de gaithers mooi na een paar maanden/jaar intensief gebruik? Verkleuren ze niet?
-Zijn ze in de zomer prettig te dragen, of erg warm?
-Bij welke maat (S/M etc) hoort welke kuitomtrek? Ik kan nu alleen de hoogte vinden.
-Zijn de gaithers erg stijf, of worden ze soepeler in gebruik?
-Ik rijd met deze stal/rijschoenen van Ariat (zie onderstaand), is er genoeg ruimte onderaan de gaithers om zo'n wat stevige schoen er goed onder te krijgen? Rijden meer mensen met deze combinatie?
Afbeelding

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:02

Ik heb inmiddels de kuitmaten van deze gaithers gevonden, voor de geintreseerden:
XS=32 cm
S=35
M=38
L=41
Xl=44

Ik hoop dat iemand me nog kan helpen met mijn andere vragen :)

Anoniem

Re: HH Synthetische Gaithers, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:51

Ik heb van iemand een PB gekregen die deze gaithers best warm vind in de zomer, hebben meer mensen die ervaring?

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:56

Ik wil dit ook graag weten, ik volg het even..

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:58

Heb ze,en vindt ze geweldig geen onderhoud en tjah warm inde zomer valt wel mee alles is snel te warm in de zomer.
Helaas is de kuitmaat te groot geworden had m maar is nu echt te ruim helaas..
Passen prima onder stevige schoenen,genoeg ruimte over,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:03

@Brendalevita: Nog een paar vragen als je het niet erg vind :)
Hoe lang heb jij ze al? En verkleuren ze niet? Zijn ze erg stijf in het begin, en trekt dit snel weg?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:08

Hey blijheid ik kan je een beetje helpen.
Ik heb namelijk dezelfde stalschoenen als jou.
Zelf rijd ik met hardleren gaithers van ariat.
Ik gebruik er de zachtleren rijschoenen van ariat bij, de gaithers van ariat sluiten namelijk best smal aan.

Als ik mijn stalschoenen van ariat eens aan heb met rijden doe ik mijn oude stoffen chaps erover aan en die zijn daardoor flink uitgerekt.

Ik zou proberen te passen in de winkel! Eigen stalschoenen aan, en gaithers van HH er proberen overheen krijgen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:10

Ze blijven best hard maar vormen wel,ik heb ze meer als een jaar en gebuik ze dagelijks geen verkleuring te bekennnen.
Dat ze stijvig zijn is juist een voordeel tis gewoon net een laars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:12

@hannanas: Dankjewel :)
Ik heb alleen inmiddels de gaithers al besteld, ik moest toch nog 2 rijbroeken bij hebben als ik dadelijk weer wat intensiever aan het rijden ga, dus ik heb ze meebesteld.
Ik hoorde van meerdere mensen dat ze onderaan best ruim zijn, dus ik ga het gewoon proberen :)

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:12

Ik heb ze ook;) Ze zitten lekker (vind ik) en zijn handig in onderhoud, zomers als je flink gezweet hebt zijn ze van binnen wel nat, maar even poetsen en ze zijn weer mooi;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:16

Ik heb ze ook, had ze gekocht voor tijdelijk en voor als ik in de modder moet rijden, ze blijven best netjes, alleen die ritsen zouden wel beter kunnen.

Ik maak ze af en toe schoon met wat water. Ik vind ze totaal niet hard trouwens :=

In mijn profiel een foto waar ik ze aan heb

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:21

Op deze foto kun je ze beter zien, is niet echt een lekkere foto, maar geeft een beeld hoe ze er te paard uitzien :))
Afbeelding

Onderaan zijn ze vrij ruim idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:41

Ik heb ze ook. Maar ik heb de heel hoog gekocht en smal. Door het elastiek rekken ze heel goed. Vind ze wel redelijk kwa kwaliteit denk alleen dat ze voor intensief rijden niet geschikt zijn.