Ervaringen over jodhpurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen over jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:24

Hoi bokkers :)
Mijn jodhpurs hebben hun beste tijd gehad en ben nu op zoek naar nieuwe jodhpurs.
Het moeten echte rij-jodhpurs zijn, ze moeten goed aansluiten op mijn Petrie chaps.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen over de volgende jodhpurs:

Petrie Professional
Afbeelding

Ariat Heritage Paddock III
Afbeelding

Mondoni Jersey
Afbeelding

Ervaringen over andere jodhpurs zijn ook welkom!
Groetjes Linn

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:29

Ik heb die laatste, de Mondoni Jersey.
Die rits achterin is echt ideaal! Al gaat ie wel wat sneller kapot.. Heb er nu 1x een nieuwe rits in moeten laten zetten. De rest van de schoen blijft wel gewoon mooi! Ze lopen echt erg lekker :D Kan er lange einden op lopen, zonder dat m'n voeten echt zeer doen. Door de veters voor is het ook lekker stevig om de voet :)
Doe met dit paar nu zo'n 1,5 jaar denk ik? Heb ongeveer om de 1,5/2 jaar een nieuw paar nodig.
Met af en toe een x schoonmaken hou je ze erg lang goed!

Zeker een aanrader dus ;)!

Edit: Ik heb ze altijd aan met m'n Petrie chaps als ik niet met m'n Petrie-laarzen rij, staat goed, zelfde kleur! ;)

Anoniem

Re: Ervaringen over jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:31

Klinkt als precies de schoen die ik nodig heb :)

Weet iemand of de Petrie ook geschikt is voor rondom de stal? dus niet alleen voor rijden?

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:33

Haha.
Ik weet niet, die van Petrie zullen vast duurder zijn en uiteraard van wat duurder leer, denk dat het een beetje zonde is voor stalwerk.. Leren laarzen van Petrie gebruik je ook niet snel om stalwerk mee te doen ;)
Ik moet zeggen dat ze er wel erg mooi uitzien! Maarja heb al laarzen dervan haha :P

met die mondoni bagger ik altijd overal doorheen, haha. Waterdicht zijn ze iig wel! :P

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:49

Ariat! Echt super, ik heb volgensmij dit model, mijn moeder heeft in ieder geval al best veel modellen gehad. Ze doet er echt alles mee, mij lesgeven (in de modder, vooral vroeger, kon ik nog niet alleen rijden) de hele zaterdag mee door de stallen banjeren en weet ik het allemaal wat. Dan gaan ze zo'n 2 jaar mee en dan laat het leer aan de zijkant los en zit meteen al het water op je sok. Ik heb ze nu al 2/3 jaar en mishandel ze niet zo als mijn moeder en ze zijn nog als nieuw. Ze zitten echt heerlijk! Het leer is superzacht en de zool loopt superlekker.

hanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:38

Ik heb ook de laatste.
Hij bevalt erg goed! :) zit heel lekker en die rits achterin is idd heel erg handig! :D

Frenks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 04:28

de mijne waren eigenlijk een soort korte laars
heb ik bij dolcies ofzo gehaald gewoon in de stad
heb ze al 3 jaar, en heb niets te klagen.
super dingen! :+