Welke trailer zou jij kiiezen? (met foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guusjuh

Welke trailer zou jij kiiezen? (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 23:26

Na veel zoekwerk naar de beste trailer zijn er een paar opties overgebleven. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en argumenten voor de beste koop.

Auto:
    * Jeep Patriot
    * Mag 1500kg trekken

Paard:
    * 1m68
    * Laadt makkelijk maar wel onrustig onderweg
    * Weegt een kleine 600kg

Trailer:
    * Mag zowel een 1,5 als 2 paards zijn, maar niet zwaarder dan 800kg.
    * Onderhoudsvrij, ik ben er niet heel netjes mee.
    * Geen hoofdprijs, Mustang/Westfalia enz. enz. vallen af.

---Optie 1- Ifor Williams---
+ Mooie robuuste trailer met aluminium bodem. Prijs rond 5500 euro voor 1,5 paards.
- 2paards is te zwaar, zadelkamer is niet praktisch, nog wel hout verwerkt in de wanden.
Afbeelding

---Optie 2- Chaval Liberte---
+ Prijsgunstig zelfs incl. zadelkamer, nog niet in het echt gezien maar ziet er op een plaatje goed uit. Prijs rond 5200 voor 2-paards, deel rond de zadelkamer en kap is 1-laags polyester, de rest aluminium.
- Nog geen positieve recenties gevonden.
Afbeelding

---Optie 3- Bockmann---
+ Robuust, voelt goed, ook het sluitwerk. Bockmann heeft verschillende uitvoeringen, met keuze tussen volledig aluminium of combi met 1-laags polyester als voorkant en kap. Prijs rond de 6500 euro voor 1,5 paard.
- Volledig aluminium vind ik minder aanspreken, ook kans op "rotten" icm ijzer? Veel geluid ivm onrustig paard? Af te vangen met rubber?
klik hier voor de foto

Optie 4- Maxx Junior
+ Ik vind het een hele mooie trailer, lekker hoog, voldoende ruimte voorin voor een zadelkamer, hoge klep waardoor lage instap. Maxx junior is de 1,5 paards uitvoering, ongeveer 7500 euro (incl. alluminium bodem)
- Polyester met hout, meer kans op rotten dan aluminium?
klik hier voor de foto

Ik ben super benieuwd naar al jullie ervaringen. Of misschien hebben jullie nog andere tips? Hotra, Atec, Humbaur zijn bewust uitgesloten deze qua prijs en kwaliteit niet uitspringen. (is dit terecht?) Bijna iedere trailer is in aluminium uitvoerbaar dus de keuze voor aluminium is enorm.
Heeft iemand ervaring met aluminium trailers? Zijn ze echt zo onderhoudsvrij als waar ik op hoop?
Welke trailer zou jij kopen?

Bedankt voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door delerium op 29-03-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in link

princessleia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:29

onderste de alluminium trailer is aqoustisch erg vervelend voor t paard en de polyester trailer is duurzamer
tevens heeft de bovenste trailer heel veeel boutjes en uitstekende dinggetjes dus kan je paard er makkelijker aan open halen
wel raad ik aan altijd een alluminium bodem en rubbergietvloer ivm duurzaamheid!
Laatst bijgewerkt door delerium op 29-03-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

Charaz

Re: Welke trailer zou jij kiiezen? (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:31

De Ifor Williams, stevig en met voorlader

princessleia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:31

deze kun je vaak zonder problemen bij menig merk als optie nemen
uiteraard kost deze opties je wel geld natuurlijk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:45

Ik zelf heb de Ifor Williams nu 2 jaar en die bevalt prima.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:45

wat is de toegestane kogeldruk van je auto? 2 paards trailer hebben vaak 100 kg of meer nodig dus als je maar 75 kg hebt dan ben je wat 2 paards betreft gauw uitgekeken....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:52

Als dit de opties zijn zou ik iig niet voor de laatste gaan, deze is toch wel de minste qua kwaliteit en afwerking.

Cheval liberte is nog maar kort op de markt dus je weet niet hoe deze het op de lange termijn doet.

Als je geen zadelkamer wil hebben zou ik voor Bockman gaan, maar zelf heb ik destijds gekozen voor een Humbaur, ivm de zadelkamer (is bij Bockmann alleen van binnenuit benaderbaar), met een Blomert als goede tweede.

Let wel, de 1500 kg is niet veel en zowel bockman als ifor williams zitten aardig aan het gewicht.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:54

Wij hebben nu al een tijdje een Ifor williams, we zijn d'r dik tevreden over! :j

rezi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:57

wij hebben een 2 paards cheval liberte trailer.
ik vind het een fijne degelijke trailer, hangt lekker achter de auto en er zitten vele extra optie op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:12

Die Ifor steekt met kop en schouders boven de rest uit, alleen daar heb jij niks aan want je komt in de knoop met je 1500kg trekgewicht (nog afgezien van de kogeldruk). Bedenk dat een beetje Ifor 1100kg weegt en 2000kg mag wegen (de 1,5 paards; de 2-paards mag 2400 - 2600kg wegen...)

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:32

Bedankt voor al het meedenken!

@ Cissy Ik kan nergens vinden wat de kogeldruk is van de Ifor, maar de Jeep mag 75 kg op de kogel hebben.
@ IngvdH Dit is ook mijn angst bij de Chaval,
@ Rezi Leuk om te horen dat er iig de eerste 2jr goede ervaringen zijn met de Chaval Liberte

@Ikke; Lege Ifor Williams weegt 767 kilo, lege Chaval Liberte weegt 720. Het is dan toch toegestaan achter mijn auto?
(even los van de kogeldruk, dit wordt uitgezocht.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:40

Guusjuh schreef:
Bedankt voor al het meedenken!

@ Cissy Ik kan nergens vinden wat de kogeldruk is van de Ifor, maar de Jeep mag 75 kg op de kogel hebben.
@ IngvdH Dit is ook mijn angst bij de Chaval,
@ Rezi Leuk om te horen dat er iig de eerste 2jr goede ervaringen zijn met de Chaval Liberte

@Ikke; Lege Ifor Williams weegt 767 kilo, lege Chaval Liberte weegt 720. Het is dan toch toegestaan achter mijn auto?
(even los van de kogeldruk, dit wordt uitgezocht.)

Nee, dat zegt alleen het papier. Dat is een volledig kale trailer, alles wat niet noodzakelijk is, is eruit gehaald. Elke optie voegt dus gewicht toe en dat gaat hard, heel hard.......
Een vriend van me heeft een 2-paard en die punterd 1200kg LEEG!

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:56

ikke schreef:
Nee, dat zegt alleen het papier. Dat is een volledig kale trailer, alles wat niet noodzakelijk is, is eruit gehaald. Elke optie voegt dus gewicht toe en dat gaat hard, heel hard.......

Bij een dealer krijgen wij juist het verhaal te horen dat de trailers geïmporteerd worden en ze met alles erop en eraan gewogen worden. Er worden geen losse onderdelen meegeleverd waardoor de lege trailer de complete trailer zou zijn. :n

Volgens het boekje weegt de nieuw Ifor 2-paards 920 kilo, dat is een behoorlijk verschil met 1200...

Super bedankt voor alle info, liever nu iets langer zoeken dan straks met een niet toegestane combinatie bezitten!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:11

Guusjuh schreef:
ikke schreef:

Bij een dealer krijgen wij juist het verhaal te horen dat de trailers geïmporteerd worden en ze met alles erop en eraan gewogen worden. Er worden geen losse onderdelen meegeleverd waardoor de lege trailer de complete trailer zou zijn. :n

Volgens het boekje weegt de nieuw Ifor 2-paards 920 kilo, dat is een behoorlijk verschil met 1200...

Super bedankt voor alle info, liever nu iets langer zoeken dan straks met een niet toegestane combinatie bezitten!!

Dat klopt, doet die trailer van kennis ook, alleen gaf de geijkte weegbrug een ander getal te zien........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:15

als je ooit een trailer koopt rij dan dus eerst naar de weegbrug, rubbermatten, schopschotten, tussenschot, reservewiel etc moet je nl ook meewegen om te weten wat je nog kunt laden.