Auto:
- * Jeep Patriot
* Mag 1500kg trekken
Paard:
- * 1m68
* Laadt makkelijk maar wel onrustig onderweg
* Weegt een kleine 600kg
Trailer:
- * Mag zowel een 1,5 als 2 paards zijn, maar niet zwaarder dan 800kg.
* Onderhoudsvrij, ik ben er niet heel netjes mee.
* Geen hoofdprijs, Mustang/Westfalia enz. enz. vallen af.
---Optie 1- Ifor Williams---
+ Mooie robuuste trailer met aluminium bodem. Prijs rond 5500 euro voor 1,5 paards.
- 2paards is te zwaar, zadelkamer is niet praktisch, nog wel hout verwerkt in de wanden.

---Optie 2- Chaval Liberte---
+ Prijsgunstig zelfs incl. zadelkamer, nog niet in het echt gezien maar ziet er op een plaatje goed uit. Prijs rond 5200 voor 2-paards, deel rond de zadelkamer en kap is 1-laags polyester, de rest aluminium.
- Nog geen positieve recenties gevonden.

---Optie 3- Bockmann---
+ Robuust, voelt goed, ook het sluitwerk. Bockmann heeft verschillende uitvoeringen, met keuze tussen volledig aluminium of combi met 1-laags polyester als voorkant en kap. Prijs rond de 6500 euro voor 1,5 paard.
- Volledig aluminium vind ik minder aanspreken, ook kans op "rotten" icm ijzer? Veel geluid ivm onrustig paard? Af te vangen met rubber?
klik hier voor de foto
Optie 4- Maxx Junior
+ Ik vind het een hele mooie trailer, lekker hoog, voldoende ruimte voorin voor een zadelkamer, hoge klep waardoor lage instap. Maxx junior is de 1,5 paards uitvoering, ongeveer 7500 euro (incl. alluminium bodem)
- Polyester met hout, meer kans op rotten dan aluminium?
klik hier voor de foto
Ik ben super benieuwd naar al jullie ervaringen. Of misschien hebben jullie nog andere tips? Hotra, Atec, Humbaur zijn bewust uitgesloten deze qua prijs en kwaliteit niet uitspringen. (is dit terecht?) Bijna iedere trailer is in aluminium uitvoerbaar dus de keuze voor aluminium is enorm.
Heeft iemand ervaring met aluminium trailers? Zijn ze echt zo onderhoudsvrij als waar ik op hoop?
Welke trailer zou jij kopen?
Bedankt voor het meedenken!