hoi, Ik zoek leren paardrijlaarzen. Nu heb ik een aanbieding gezien van Petrie rijlaarzen en van een ander merk de Global Outdoor rijlaars. Qua prijs is de Global veel goedkoper. Weten jullie misschien welke ik beter kan nemen. Ik geef liever wat meer geld uit voor iets goeds. Ik ga ze wel voor maar 1x per week gebruiken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ps. is het zo dat je bij rijlaarzen een stillere beenligging hebt tijdens het rijden dan wanner je jodphurs met chaps draagt?
Ik weet niet welk type Petrie rijlaars je hebt gezien, maar de Global Outdoor laars is voor recreatieve doeleinden. Zolang je geen wedstrijden rijden en alleen 1x in de week rijdt, zou ik gaan voor de Global Outdoor.
rijlaarzen zijn veel steviger dan chaps waardoor je beenliggen ook stiller is als dan van chaps
#Ymke#
Geplaatst: 29-03-10 12:07
Ik heb de global voor de winter aangeschaft omdat die een mooie stroeve zool had en ik er dikke sokken in aan kon doen. Ik heb er een keer meegereden maar reed met m'n gewone leren laarzen een stuk fijner.
Ik heb de globals, van 120 euro ofzo toch? ben er erg blij mee,gebruik ze vooral in de bagger. Zeker als je ze maar 1x pw gaat gebruiken, zou ik voor de globals gaan! Heb ook petrie's deze zitten wel een stuk steviger, maar heb hier al 4x problemen gehad met de rits, met global nergens geen last van.
Ik wou zelf altijd de Mountain Horse laarzen. Eenmaal in de winkel vond ik ze totaal niet zitten, ze gaven me niet voldoende steun. Heb toen de Petrie Glasgow geprobeerd en deze direct gekocht.
Ook ik gebruik ze niet vaak. Alleen als ik naar de manege ga om te rijden. Dus ze zijn echt voor net. Maar dat heeft me niet weerhouden ze te kopen.