Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!kleinvosje schreef:Maar waar denk JIJ aan, welke functie heb JIJ het over. Je wilt onze mening wel weten, maar wat is de jouwe!
FaberSmid schreef:Waarom wel of niet Official zijn, dat is de discussie.
Ik persoonlijk ben een official, maar door mijn werk niet meer actief. Omdat ik van mening ben, dat je er 100 % voor moet inzetten en als dat niet mogelijk is het beter over kan laten aan anderen. Daarbij is het een zeer belangrijke functie, onpartijdig alle eerlijk te behandelen, te handelen, te beoordelen, te belonen en te straffen.
Het gaat niet alleen om official van de FEI voor welke tak van sport ook, maar ook bijvoorbeeld bij western riding.
FaberSmid schreef:Kleinvosje hoeveel en hoe vaak de 100 % is, zal mede afhankelijk per persoon zijn.
Welke official functie is afhankelijk van ieder zijn keuze, ik beschreef over ringstuard and judge.
Door de nieuwe regels, zou het maar zo kunnen dat men er nu anders over gaat denken.
CharleyT schreef:Helemaal helder is Fabertje niet, maar goed, ik ben official omdat ik dat leuk vind. Naast het rijden en lesgeven een fascinerende onderdeel van mijn totale paardenhobby.
kleinvosje schreef:Inderdaad, hij wil wel onze mening, maar laat die van hem in het duister.Is volgens mij ook niet de eerste keer!
Ik doe het ook omdat het leuk is, ook alles een keer van de andere kant van de hekjes mee te maken.

vind het alleen jammer dat het op alle fronten zo'n ondergewaardeerde taak is............. TurdusMerula schreef:Ik denk sowieso dat mensen die als official werkzaam zijn een groot hart voor de paardenwereld hebben, op hun eigen manier.
In vrijwel de meeste gevallen gaat het hier om vrijwiligerswerk of minimaal betaald werk, je moet je motivatie dus al ergens anders vandaan halen.
Een goede official moet wat over paarden weten, maar vooral goed met mensen zijn. Zeker wanneer ruiters wedstrijden rijden en aan zichzelf aan werken zijn komen daar bepaalde emoties bij kijken, en daar moet je goed mee om kunnen gaan.
Daarbij vertegenwoordig je een groter geheel en zijn objectiviteit ed wel belangrijk.
Als je niet meer achter je eigen functie kunt staan of je niet meer kunt inzetten dan lijkt het me inderdaad goed om jezelf terug te trekken. Kun je af en toe nog wel wat doen, dan lijkt dat me ook prima: ik kan gewoon niet verwachten dat iemand niets naast de paarden doet. Zolang iemand zijn werk goed doet, zie ik daar geen probleem in.
miep1979 schreef:Ik reageer even alleen op de vraag die ook als topic titel staat.
Met het vooruitzicht in de toekomst niet meer zelf te kunnen rijden maar de gedachte niet meer in het paardenwereldje erbij te zijn, heb ik gekozen voor een instructeursopleiding gevolgd door de juryopleiding om ter zijner tijd toch op deze manier bezig en betrokken te zijn met de paarden
Ik vind het jureren veeeeeel leuker dan ik op dat moment had gedacht, jureer veel, word gelukkig ook veel gevraagdvind het alleen jammer dat het op alle fronten zo'n ondergewaardeerde taak is.............