mijn voeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovehorses4

mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:05

Ik heb een probleem elke keer als ik wil lichtrijden draai ik mijn hak/voet naar buiten, dit is waarschijnlijk omdat ik te veel steun op mijn beugels.
Volgende keren ga ik zitlessen nemen heeft iemand anders nog tips om mijn hakken goed uittedrukken en mijn voet stil en recht naar voren te houden tijdens het lichtrijden?
Alvast bedankt :D

bromfiets

Re: mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:06

zonder beugels gaan rijden, dan kun je er ook niet op steunen ;)

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:11

Ja dat was ik inderdaad ook van plan tijdens de zitlessen ga ik op dekje waardoor ik geen steun kan zoeken bij mijn voeten. Dit is voor mij wel moeilijk want mijn evenwicht is niet echt heel goed maar oefening baard kunst:P en ik ga aan de longe dus kan niet veel gebeuren dankjewel voor het meedenken!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:45

RT --> RUI

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:48

Je zal in ieder geval heel erg bewust moeten rijden, totdat je het automatisch goed doet. Je zegt zelf dat je evenwicht niet goed is. Dan zit daar denk ik het probleem. Je moet nog meer een onafhankelijke zit ontwikkelen. Misschien dat je wat meer op je kont moet zitten en je knieën eraan moet doen. Probeer niet vanuit je voeten licht te rijden, maar vanuit je knieën. Misschien een soort testje: ga eens lichtrijden zonder dat je je onderbenen gebruikt. Dus met je knieën (die je eraan hebt) je dijen en je kont. Succes :D

Emmsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:09

Langere beugels?
Dan heb je minder steun en moet je haast wel op je tenen lichtrijden.. haha.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 11:58

@Paardebloemp bedankt voor je tips ik denk dat ik er wel iets mee kan!

@Emmsje langere beugel is een optie maar ik heb de neiging mijn been op te trekken en als beugels nog langer doe dan verlies ik mijn beugels omdat ik niet goed mijn hakken uitdruk maar ik ga het zeker een keer proberen.

Allebei bedankt voor de tips ;)

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:02

Inderdaad een goede tip: zonder beugels rijden!
Veel trainen en lessen dan komt het vast goed *D

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:17

Ik denk eerder dat je je voeten draait omdat je met je knieën klemt bj het gaan staan. Ga maar na, als je hakken naar buiten draaien, en dus je tenen naar binnen, gaan ook je knieën naar binnen zodat je daar op kunt steunen. Als je zonder beugels gaat lichtrijden wordt dat alleen maar erger, dan moet je je wel met je knieën uit het zadel drukken. Ik had hetzelfde probleem, en heel makkelijk af te leren is het niet omdat je nu smokkelt met je knieën. Als je goed wilt lichtrijden is dat in het begin heel zwaar omdat je niet gewend bent de 'lichtrijspieren' te gebruiken. Maar als je zitles neemt zou je er als het goed is wel achter komen hoe je op moet lossen toch, daar heb je meer aan dan tips van Bokt.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:01

ja ik denk dat met zitles ook het verst kom maar ik dacht misschien heeft iemand nog een idee of tips en wellicht iets mee kan. Moeilijk afleren dat zal zeker zo zijn en je moet met veel dingen bezig houden en niet alleen met je voeten vaak heb ook nog probleem dat ik naar voren leun dus dat er extra druk erop komt, bedankt voor het meedenken en ik zal wel een keer afleren.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:15

Zitles ging goed en volgende keer gaan we verder oefenen van mij mag hier een slotje op!

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:13

wij rijden ook vaak zonder beugels maar dan val ik er elke keer af =) bijna dan maar mooizo dathet goed ging xx

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:14

je hebt ook speciale beugels om je voeten in de juist positie te zetten