Volwassenenkamp op de Paardenheerlijkheid in Beesd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mashour04

Volwassenenkamp op de Paardenheerlijkheid in Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 17:06

Hallo!

Graag willen ik een volwassenenkamp organiseren deze zomer op de Paardenheerlijkheid in Beesd. Ik ben benieuwd of hier intresse voor is en of er eventueel suggesties zijn voor activiteiten. Zelf denk ik aan bijvoorbeeld aan een schriktraining met je paard, grondwerken, loswerken, lange buitenritten met hindernissen etc, maar zijn er nog specifieke activiteiten waar intresss voor is tijdens zo´n week?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Jacqueline

MoniqueT

Re: Volwassenenkamp op de Paardenheerlijkheid in Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:08

Ik denk niet dat ik op kamp kom, want ik woon zelf wel erg dichtbij. Maar wat voor slaapaccomodatie is er op de Paardenheerlijkheid?

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:24

ik woon zelf ik beesd ben net 18 jaar gevorden voor wat voor paarden is het

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:44

kan je ok paarden leenen?
hoe duur is het?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:03

Buitenrit met hindernissen klinkt goed, een gewone buitenrit kan ik iedere dag maken als ik de trailer pak daar ga ik niet voor op kamp. Schriktraining is ook altijd leerzaam. Verder zou ik ook wel een dag les willen.

Voor mij is een (leer)vakantie ook altijd ontspannen dus een goede accomodatie en goed eten vind ik ook erg belangrijk maar volgens mij moet dat op Marienwaerdt geen probleem zijn. Als je het echt over volwassenen heb zou ik een minimum leeftijd ook wel fijn vinden. Bij KNHS is volwassenen al vanaf 18 jaar. Ik ben net 30 en heb dus geen zin om tussen 18 jarige te zitten. Een leuke kookworkshop 's avonds lijkt mij ook erg leuk. Het hoeft niet altijd 24/7 paarden te zijn. Sterker nog ik zou het juist heel leuk vinden als een deel van de dag besteed wordt aan iets met paarden en een deel van de dag aan iets anders.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:16

EmMetjes schreef:
Buitenrit met hindernissen klinkt goed, een gewone buitenrit kan ik iedere dag maken als ik de trailer pak daar ga ik niet voor op kamp. Schriktraining is ook altijd leerzaam. Verder zou ik ook wel een dag les willen.

Voor mij is een (leer)vakantie ook altijd ontspannen dus een goede accomodatie en goed eten vind ik ook erg belangrijk maar volgens mij moet dat op Marienwaerdt geen probleem zijn. Als je het echt over volwassenen heb zou ik een minimum leeftijd ook wel fijn vinden. Bij KNHS is volwassenen al vanaf 18 jaar. Ik ben net 30 en heb dus geen zin om tussen 18 jarige te zitten. Een leuke kookworkshop 's avonds lijkt mij ook erg leuk. Het hoeft niet altijd 24/7 paarden te zijn. Sterker nog ik zou het juist heel leuk vinden als een deel van de dag besteed wordt aan iets met paarden en een deel van de dag aan iets anders.

Al NVVR-lid? }:) }:)
Maar dat is inderdaad een punt. Wat heb je te bieden aan accomodatie? Wat staat er culinair op het programma? Wat versta je onder "lange buitenritten".
Schriktraining begin ik niet meer aan; dat heb ik onlangs op stal al eens gedaan. Als een paard verveeld zou kunnen gapen, had ze dat gedaan.
Daarnaast, loswerk, grondwerk of hoe je dat verder ook wil noemen, daar heb ik een uitstekende instructrice voor, dus dat zou voor mij niet direct een reden zijn om te komen. Bovendien kun je dat op vrijwel elke straathoek doen. Heb je iets te bieden wat anderen NIET hebben? Ben eens origineel, apart en gedurft, de ruimte heb je daar volgens mij wel, nu de inspiratie nog.........

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:09

Voor je schriktraining heb ik alvast wat inspiratie: een doedelzakspeler!

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:52

Voor mij zou het belangrijk zijn dat er leenpaarden zijn, want ik heb geen eigen paard. En dat het niet te duur is (bv niet meer dan 300 voor een week)

Maar ik heb al een mooie paardenweek in het verschiet voor deze zomer...

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:04

buitenrit met onderweg pick-nick of bbq, een karaoke-avond,...

Ben zelf vooraan de 30 en erzijn hier verschillende jong volwassenen die wel eens een (senioren)kamp willen. Alleen zal je het programma aantrekkelijk moeten maken met mischien een filmavond of zeskamp. Mischien een zoek- of puzzeltocht te paard, met onderweg verschillende opdrachten.

Ook zal je in andere nevenactiviteiten moeten voorzien. Een volwassene is wat dat betreft misschien een stuk kritischer.

Paardenmassage is ook eens iets anders of eens in een dameszadel rijden. Maak ook gebruik van de cultuur en historie van de omgeving. Waarschijnlijk zijn er in de buurt wel een paar musea.

Een wijndegustatie of bieravond?

Succes met de organisatie!