Op paspoort hengst, inmiddels ruin.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Op paspoort hengst, inmiddels ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:52

Mijn paard is sinds vandaag een ruin en ik heb dus mijn veearts op pagina 4 van het paspoort een wijziging in het signalement (nl gecastreerd) aan laten brengen. Op de eerste pagina van het paspoort staat dus wel dat hij nog een hengst is. Volgens mijn veearts maakte dat weinig uit, maar kan ik hier geen gedonder mee krijgen op wedstrijden bijvoorbeeld?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:53

Flew schreef:
Mijn paard is sinds vandaag een ruin en ik heb dus mijn veearts op pagina 4 van het paspoort een wijziging in het signalement (nl gecastreerd) aan laten brengen. Op de eerste pagina van het paspoort staat dus wel dat hij nog een hengst is. Volgens mijn veearts maakte dat weinig uit, maar kan ik hier geen gedonder mee krijgen op wedstrijden bijvoorbeeld?

volgens mij niet? Dan zeg je tegen de jury: Kijk dan maar tussen zn benen! haha

Flew

Re: Op paspoort hengst, inmiddels ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:54

Ja daar had ik ook aan zitten denken inderdaad, als ze het niet geloven moeten ze maar kijken. :)) Maar ik hoef dus aan die eerste pagina van het paspoort niks te laten doen?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:55

nee hoor is geen probleem! als er merrie had gestaan wel. :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:55

ook met kleur schrijven ze die verandering op pagina 4.
(hebben ze bij mijn paard gedaan, staat als schimmel is vos) neem ook aan dat dit eigenlijk geen problemen moet leveren als het KWPN dit zo oplost

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:23

Ik heb destijds het paspoort terug gestuurd naar het stamboek, en die hebben op pagina 1 "hengst" doorgestreept, en er met pen "ruin" boven geschreven.
Nu was ie ook op de keuring opgenomen in het stamboek, en kreeg ie ipv een veulennummer een stamboeknummer, dus voor die aanpassing moest ik em opsturen (moest een officiele stempel in), en toen hebben ze dat hengst/ruin ook direct aangepast.

Pagina 4 is toch voor dat soort dingen? Als ze moeilijk doen kun je het altijd nog terugsturen, maar zolang de DA het correct heeft ingevuld lijkt mij dat er niks aan de hand is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:43

Lijkt me geen probleem, als het maar in je paspoort staat, met stempel en handtekening.

Ik heb ook een ruin die op papier een heel stuk later geruind is en een zwartbruine die blijkbaar onverwacht nog schimmel werd :+

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:22

mijn hengst is ook geruint, en vroeg me dus ook af hoe en wat in het paspoort ivm wedstrijden

ik heb hier dus over gebeld naar de KHNS
de dierenarts moet dus die aantekening maken in het paspoort
jij zelf moet dan een kopietje maken van de eerste pagina en de pagina met aantekening vd dierenarts
en deze opsturen naar de KHNS

de gegevens van je paard worden dan daar bijgewerkt..