Met trailer door rood licht gereden ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Met trailer door rood licht gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:21

Gisteravond ben ik in Wormeveer op de provinciale weg met mijn trailer door rood gereden, hij sprong net op rood toen ik er doorheen ging....
De stoplichten daar staan waardeloos afgesteld en je mag daar 50 en natuurlijk staat er een flitser.
Ik heb geen flits gezien maar kan er wel vanuit gaan dat ik erop sta...

Waar ik van baal is dat ik gewoon 50 netjes aan kwam rijden, hij nog niet zo lang op groen stond en ik niet verwacht had dat hij zo snel op rood zou gaan, vlak ervoor sprong hij op oranje en je bent lang met je combinatie.
ik had het kunnen beremmen maar dan was het wel een noodstop en in uiterste gevallen doe ik dat natuurlijk, alleen niet voor een stoplicht die net op rood springt, ik heb wel te maken met een levend dier achterin, ik baal nu wel van de concequentie.

Ik vraag me af of het wat uithaalt als ik in de pen kruip, zal er begrip zijn voor het rijden met een paard ? Heeft iemand hier ervaring mee of tips ?

Anoniem

Re: Met trailer door rood licht gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:23

Misschien eerst even afwachten of er uberhaupt een boete komt?

Caira

brennie85

Ik heb wel eens gehoord van iemand die dat ook eens heeft gehad en toen een verhaal heeft geschreven over jonge paarden en plotseling remmen en de gevolgen ervan enz. Die hoefde niet te betalen. Ik denk dat je het altijd kan proberen!

KiWiKo

meestal krijg je hem niet :)

Althans ik ben ook regelmatig geflitst maar ik heb nooit de bekeuring gekregen. Ze houden er indredaad wel rekening mee dat je nou eenmaal niet bovenop je rem kan trappen ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:24

Misschien eerst even wachten óf je wel geflitst bent? 80% van de flitsers werkt niet...

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:25

Ja dat zijn vervelende dingen. Ik zou eerst even afwachten of je een boete krijgt ja. Misschien zien ze aan de foto wel om wat voor 'n voertuig het gaat en kunnen ze er begrip voor opbrengen. En als je hem krijgt, kun je altijd bezwaar indienen toch? Ik bedoel, niet geschoten is altijd mis..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:27

Als je de bekeuring krijgt, moet je altijd eerst betalen maar daarnaast kan je toch proberen om bezwaar te maken. Ik vind dat je wel een punt hebt.
Ik weet van iemand die door is gereden omdat iemand vlak achter hem reed en hij daarom niet vol op de rem durfde. Hij is door de rechter in het gelijk gesteld en kreeg zijn geld terug.
Overigens worden bij roodlicht altijd 2 foto's gemaakt zodat ze kunnen herleiden hoe hard je reed en waar je was, toen hij op rood sprong.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:29

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:39

beantsje schreef:
Als je de bekeuring krijgt, moet je altijd eerst betalen maar daarnaast kan je toch proberen om bezwaar te maken. Ik vind dat je wel een punt hebt.
Ik weet van iemand die door is gereden omdat iemand vlak achter hem reed en hij daarom niet vol op de rem durfde. Hij is door de rechter in het gelijk gesteld en kreeg zijn geld terug.
Overigens worden bij roodlicht altijd 2 foto's gemaakt zodat ze kunnen herleiden hoe hard je reed en waar je was, toen hij op rood sprong.

Als je de acceptgiro thuis maakt en je tekent direct bezwaar aan, dan hoef je nog niet te betalen. Jouw bezwaar wordt dan in behandeling genomen en de betaling wordt voorlopig geschorst.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:41

ik denk ook dat je em niet krijgt
als je geen flits gezien hebt was mischien wel de rol vol ;)
ze zullen denk ik ook wel naar de situatie kijken,
En het is uiteraard begrijpelijk dat je niet vol in de rem gaat met een paard op de trailer

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:42

ik zou betalen en idd in de pen kruipen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:42

KiWiKo schreef:
meestal krijg je hem niet :)

Althans ik ben ook regelmatig geflitst maar ik heb nooit de bekeuring gekregen. Ze houden er indredaad wel rekening mee dat je nou eenmaal niet bovenop je rem kan trappen ;)

:j volgens mij klopt dit, ik heb ook wel eens de zelfde situatie meegemaakt, met een trailer rijd je normaal gesproken toch nooit te hard en sommige stoplichten staan maar zo kort op oranje dat je gewoon niet meer kunt stoppen. Ik heb daar nog nooit een bekeuring voor gehad terwijl ik wel door oranje/rood ben gegaan en ik weet ook dat er wel een actieve camera staat. Ik vind stoplichten met een trailer op lange aanrij wegen of een zogenaamde "groene golf" vaak rot rijden. Je ziet van afstand dat het licht op groen staat, verwacht dat hij wel snel op rood zal spring en verminderd dan al snelheid, en dan blijven ze wél op groen, of andersom je ziet hem op groen springen en rijd normaal door en dan ineens plop oranje/rood en dan is er toch ff paniek... snel bedenken wat je gaat doen (te hard) remmen of doorrijden... ;(

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:45

ik vraag altijd de foto op, heb al een paar keer gehad dat de foto pleite was, en dan wordt de bekeuring kwijt gescholden. Bewijs is dan foetsie

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:45

garny95 schreef:
Ben blij met jullie reacties, laten we hopen dat hij uitblijft al verwacht ik dat niet, want ze harken graag vanuit Den Haag

Ja, ze harken graag, maar mijn ervaring is dat er in dit geval rekening mee gehouden wordt met het feit dat je een levend wezen achterin hebt. Ik (of eigenlijk mijn vader, want die reed) heb 1 keer een bekeuring gehad voor door rood rijden met de trailer. Na bezwaar maken is deze vernietigd, we hebben het boetebedrag terug gekregen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:01

hoop voor je dat de bekeuring uitblijft.
Mijn vriend heeft het wel eens met de vrachtauto, dat net de aanhanger door rood gaat. Hij heeft nog nooit een bekeuring er voor gehad. Ze houden er vaak wel rekening mee dat je niet zo maar stil staat.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:04

Ik ben laatst staande gehouden door een motoragent die op de kruisende weg stond waar ik met het hele spul door rood ging omdat er een vrachtwagen wel erg dicht achter me zat.
Hij vroeg of ik wist waarom ik moest stoppen en toen ik dat beaamde vroeg hij waarom ik door rood reed.
Hij wilde controleren of de vrachtwagen idd de reden was en ik kreeg alleen een waarschuwing.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:06

Volgens mij reed ik een paar auto's achter je. Ik heb niks zien flitsen :)) , hoe laat was het ongeveer?

(Ik weet niet hoeveel trailers er daar per avond door rood rijden, maar ik vond 't een raar tijdstip/rare dag voor een trailer op die weg).

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:23

LZP --> TAO

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:30

weet wel dat als je met glad weer er door heen glijd er onderuit kan komen

ik zou zo zeggen nee heb je ja kun je krijgen ;)

trouwens de nieuwe ronde palen flitsen niet
alle vierkanten wel

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:33

Wij zijn ook wel eens met de trailer door rood gereden. We hadden in principe wel kunnen remmen maar het zou niet echt paardvriendelijk zijn en bovendien sprong hij nét op rood.
Toen zijn we gelukkig niet geflitst.

Mocht je alsnog een bekeurin in huis krijgen dan hoef je die niet meteen te betalen. Pas als je bezwaar hebt ingedient en die wordt afgekeurd pas dan moet je betalen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 17:20

Authentic schreef:
Volgens mij reed ik een paar auto's achter je. Ik heb niks zien flitsen :)) , hoe laat was het ongeveer?

(Ik weet niet hoeveel trailers er daar per avond door rood rijden, maar ik vond 't een raar tijdstip/rare dag voor een trailer op die weg).

rond 20.30 uur, wereldje klein zo ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:10

Ben een keer aangehouden door een agent omdat ik geen kentekenplaat op mijn trailer had (vroeger had de trailer geen eigen plaat en moest je dus steeds tussen aanhangers wisselen). Deze man ging voor me rijden en opeens op de rem. Heb er dus soepel omheen gestuurd en ben daarna wel rustig gestopt. Hij gaf me inderdaad gelijk dat ik niet zo op de rem ging staan.

Maar de verkeerslichten blijven lastig. Een enkele weg geeft aan hoe hard je moet rijden om door groen te kunnen. Dat is wel erg prettig. Als je de weg kent, dan weet je dat ze soms altijd op groen staan mits er geen zijverkeer aankomt. Dan kan je dus ook redelijk gewoon er op af rijden (bij Lelystad). Maar verder is het inderdaad gokken. Zorg dat je zeker niet te snel rijdt. Hopelijk ben je niet geflits maar ik denk dat het wel uitmaakt of je er met 80 doorheen rijdt of met 60.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:48

zo zeg lekkere agent heb je dan dendrofleur!! :( Je zou toch verwachten dat JUIST zij moeten weten dat je met een trailer niet even zo ineens kan remmen??

Nou ja.. hopen dat je geen bekeuring krijgt iig! :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:10

Wij rijden met heel veel regelmaat met paarden op de wagen, en we rijden net zo regelmatig door rood. Nooit een bekeuring voor gehad, ze houden er meestal wel rekening mee ;)