Rijbroek probleem, middel moeilijk passend te krijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jitskedeboer

Rijbroek probleem, middel moeilijk passend te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:20

Hallo allemaal!
Ik heb een problemos, ik heb nu verschillende rijbroeken gekocht, van maat 44 tot 48 en allemaal hetzelfde probleem. Ze gaan in de middel niet dicht!!! Terwijl ik een heel gewoon postuur heb, altijd maat 40 - 42 in gewone kleren draag.
Ik heb wel een klein vetrolletje erzitten van 2 zwangerschappen maar meer dan een rollet(je) is het niet.
Maar hoe groter ik de broeken koop, hoe meer speling ik bij mijn billen en dijen krijg. En dat is ook niet de bedoeling..
Heeft iemand een tip voor me?

Jitskedeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 07:56

Is er een broek met een wat lagere taille?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:05

Misschien een pull-on broek, dat je dat probleem niet hebt? Die hebben geen rits en knoop, maar zijn gewoon legging-model, zeg maar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:06

Heb je wel eens een herenbroek geprobeert? Die droeg mijn moeder ook altijd. Zijn wat rechter en lager boven de taille dan de damesbroeken.

Je hebt tegenwoordig ook van die hipster rijbroeken, die zijn ook wat lager dan gemiddeld, maar die vind ik dus te laag.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:33

Zwangerschapsrijbroek? Neem aan dat je niet tot 8 maanden in het zadel zit dus zeg maar met iets meer ruimte. Volgens mij is er ook een bedrijf wat rijbroeken op maat maakt mischien dat iemand het hier weet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:37

Je zou de broeken van Boss eens kunnen proberen.
Of pro rider heet het geloof ik.
Zal eens een plaatje zoeken...

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:33

JJane schreef:
Zwangerschapsrijbroek? Neem aan dat je niet tot 8 maanden in het zadel zit dus zeg maar met iets meer ruimte. Volgens mij is er ook een bedrijf wat rijbroeken op maat maakt mischien dat iemand het hier weet.

In Boxtel zat vroeger een winkeltje die rijbroeken van eigen fabrikaat verkochten. Ik meen me te herinneren dat ze incidenteel ook wel eens op maat maakten.
Ik was alleen sowieso niet te spreken over die rijbroeken :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:44

Hallo,

Heb, afhankelijk van model, maat 38-40. Ik krijg mijn rijbroeken over het algemeen wel dicht, maar wat je zegt herken ik helemaal. Waarom zitten die dingen zo strak in de taille?? Soms zo erg dat ik de knoop maar open laat.
Ik heb een rijbroek die helemaal super zit, alleen waarvan ik de rits/knoop niet dichtkreeg, uit laten leggen bij een kleermaakster. Tevens heeft ze een tussenstukje erin gezet, waardoor de broek bovenin nog ruimer is geworden.
(Ik heb overigens echt een platte buik, dus ik snap niet waarom ik er last van heb...)
Sommige broeken kunnen uitgelegd worden, maar dat hangt heel erg af van het stikwerk en of er nog stofruimte is.
Dus als je een kleermakerswinkeltje in je buurt hebt zitten, zou je eens kunnen vragen wat die voor je kunnen betekenen.

succes ermee!

Jitskedeboer

Re: Rijbroek probleem, middel moeilijk passend te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 11:37

Ja het komt gewoon omdat ze zo hoog in de taille zitten, vandaag de dag zitten alle broeken onder je navel vast, maar die rijbroeken van mij zitten allemaal boven de navel!! haha!
Ik zal de herenmodellen eens uit proberen!

manonutjuh

Re: Rijbroek probleem, middel moeilijk passend te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:15

Er zijn ook heupbroeken hoor! volgens mij heeft hh ze, en horka.