leren laarzen laten glimmem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rob1985

leren laarzen laten glimmem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:37

hallo,

Wie weet er hoe ik mijn leren Pertie laarzen weer kan laten glimmen?

al vast bedankt

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:39

ik gebruik altijd van Petrie de creme. er op smeren, op laten drogen en dan met een zachte doek opwrijven, werkt super!

lilalona88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:40

gebruik nooit zadel zeep. hiervan gaat worden je laarzen dof.

Als je schoensmeer gebruikt poets het daan uit met een panty dan gaat het mooi glimmen.

de schoensmeer van kiwi kun je in de brand steken en dan uismeren voor mooie verdeling!

succes...

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:40

Schoonmaken, insmeren met schoenpoets en dan goed uitpoetsen met een panty, gaan ze erg van glanzen. hoe langer je poetst, hoe meer glans!

Appiehappie

Re: leren laarzen laten glimmem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:03

Kiwi werkt inderdaad super. Vloeibaar maken door het aan te steken en dun opbrengen, uitwrijven met een panty of die speciale doekjes van Woly.

Dit proces een aantal keer doen: dan wordt de kleur dieper en gaan de laarzen intenser glanzen. Overigens; het klinkt tegenstrijdig maar het werk écht: als je laarzen door al dat poetsen een blauwe gloed krijgen dan moet je één keer met bruine schoensmeer inwrijven en uitwrijven tussendoor het zwart.

En voor de échte poetsers: de laatste laag die je aanbrengt doe je met warm water je doek deppen en dan een beetje poets: steeds kleine stukjes en wrijven tot je er spierpijn van krijgt. Wordt het te droog, meer water, te nat: meer schoensmeer. Dan heb je als je klaar bent (kan er nog een heel licht vochtige lap overheen strijken) van die spiegels aan je benen.

Spierpijn is overigens erbij inbegrepen. Haha

Rob1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 00:30

Appiehappie schreef:
Kiwi werkt inderdaad super. Vloeibaar maken door het aan te steken en dun opbrengen, uitwrijven met een panty of die speciale doekjes van Woly.

Dit proces een aantal keer doen: dan wordt de kleur dieper en gaan de laarzen intenser glanzen. Overigens; het klinkt tegenstrijdig maar het werk écht: als je laarzen door al dat poetsen een blauwe gloed krijgen dan moet je één keer met bruine schoensmeer inwrijven en uitwrijven tussendoor het zwart.

En voor de échte poetsers: de laatste laag die je aanbrengt doe je met warm water je doek deppen en dan een beetje poets: steeds kleine stukjes en wrijven tot je er spierpijn van krijgt. Wordt het te droog, meer water, te nat: meer schoensmeer. Dan heb je als je klaar bent (kan er nog een heel licht vochtige lap overheen strijken) van die spiegels aan je benen.

Spierpijn is overigens erbij inbegrepen. Haha

Moet je bij de kiwi schoenpoets dan gewoon ff een aansteker boven het blikje houden of werkt het anders?

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:31

een panty! goed wrijven Klaar!

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:32

Spuug :D
Klinkt raar/vies, maar geloof me, een beetje spuug + uitboenen met een panty (en dan echt boenen) doet wonderen!!!!

ragazzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:34

Ik hou helemaal geen aansteker bij de schoensmeer (wordt het alleen maar een bende van). Je kunt het ook wel smeren zonder het warm te maken. Als je maar lang genoeg napoets met de panty gaan je laarzen mooi glimmen!

Lieszn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:48

ik doe er gwn Petrie creme op, en na 10 min. ff er overheen met een doekje

irisbroer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:58

Insmeren met schoenpoets en dan gewoon goed uitsmeren met een panty.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:45

Rob1985 schreef:
Moet je bij de kiwi schoenpoets dan gewoon ff een aansteker boven het blikje houden of werkt het anders?

Ja, tegen het spul aan houden dan begint het te branden en vloeibaar te worden, even wachten als het 'vlam pakt' tot het oppervlak brandt en vloeibaar is. Dan doven door KORT! de deksel erop te leggen. (Spul heeft de neiging om te gaan ploffen als de hitte niet kan ontsnappen als je de deksel erop laat zitten: krijg je ontzettende rotzooi van).

Kan zijn dat je dit een paar keer moet herhalen tot je de hele laars hebt gehad. Je kan ook eerst de poets erop aanbrengen en dan met een aansteker langs de laars gaan maar van die methode ben ik geen fan.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:48

Petrie cream en met een panty wrijven tot je je spiegelbeeld ziet. Werkt bij mij heel goed heb ze nu 2,5 jaar en ze glimmen als nieuw.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:43

Ik hou 't bij de cream van Petrie ;) Gewoon met een doek of oud t-shirt ofzo(gebruiken wij altijd als poetsdoeken ;)) uitwrijven.. werkt perfect!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:34

Het schijnt dat haarlak ook werkt
Op een doek spuiten en wrijven,

lysxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:24

Voor een wedstrijd even wat zonnebloem olie.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:38

Ik maak mn laarzen altijd eerst schoon met heel heet water.. dan afnemen en dan dat zwarte creme van Petrie erop en wrijven wrijven wrijven.. :Y)

taddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:17

kiwi schoenpoets aansteken, inwrijven, even laten zitten en dan uitpoetsen met een panty!

gypsylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:40

je hebt een speciale petrie creme ervoor...en met lederolie en zadelzeep wil ook wel eens lukken! ;)

silkejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:37

als ik ze wil laten glimmen gebruik ik gewoon invet spul

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:41

silkejip schreef:
als ik ze wil laten glimmen gebruik ik gewoon invet spul

dat is volgens mij niet echt goed voor je leren laarzen. staat ook op je laarzen doos (bij petrie wel) dat je vet in geen geval mag gebruiken. volgens mij kan je er ook gewoon een babydoekje overheen halen.
en inderdaad met een panty overheen wrijven (staat ook op de doos).

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:15

Wij gebruiken altijd babyolie :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:50

Ik maak ze altijd eerst schoon met een vochtige spons. Dan afdrogen en insmeren met zwarte schoensmeer. Dat goed opboenen met een doek en dan blinken ze prachtig!

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:53

Ik doe altijd laarzenwas van cavalcura erop, ga denk maar eens een keertje met panty uitwrijven proberen, kijken hoe erg dat gaat glanzen, nog genoeg kapotte pany's haha

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:28

Ik gebruik de Ptrie bootcare set
werkt super ;)