Ik heb een vraag over het starten met jodphurs en chaps. Ik heb zwarte jodphurs, en donkerbruine chaps met een zwarte achterkant, waar de rits inzit. Mag ik met deze combinatie in de dressuurring verschijnen?
Ik heb net de KNHS regelementen doorgezocht, maar kan alleen vinden dat de chaps en jodphur dezelfde kleur moeten hebben (wat in bovenstaand geval gedeeltelijk zo is).
Mail de KNHS inderdaad even, als ik zo zwart-wit zou denken zou ik zeggen dat het niet mag.
Thorrrrrr
Geplaatst: 25-03-10 13:44
Volgens mij mag het niet. In het reglement staat:
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in: f. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, glad-leren/gladde kunstleren chaps.
Als je het anders wil moet je dispensatie aanvragen bij het KNHS. Ik zou zeggen, mail ze even en doe er eventueel een foto bij.
Succes !
Siovette
Geplaatst: 26-03-10 15:04
als ik zo lees is de hoofkleur van je chaps bruin en zijn je jodphurs zwart. dan mag het niet. of zwart of bruin maar geen combi
Volgens mij niet! Je moet dezelfde kleur en zonder franjes!(haha)
jerneykarel
Geplaatst: 10-04-10 22:39
ik heb ook jodphurs met chaps maar nou is het probleem dat ik van die standaart chaps heb met die ribbeltjes en dus niet van glad leer. mag dit dan ook? of moet ik dan toch wat nieuws aanschaffen?