Petrie Anky Elegance

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SemperFi

Petrie Anky Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:27

Ik ben op zoek naar nieuwe leren rijlaarzen omdat mijn huidige te klein worden.
de Petrie Anky Elegance lijkt mij wel mooie laarzen (ik wil er liever nu een rits in, maar liever niet achter, aangezien die snel stuk gaan)
Heeft iemand ervaring met deze laarzen? Zakken ze ook snel in, aangezien ze helemaal van kalfleer zijn?

Alvast bedankt! ;)

chrisje_83

Re: Petrie Anky Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:43

Kalfsleer staat erom bekend zachter te zijn. Of ze dan ook meer of sneller inzakken weet ik niet. Ik heb wel gehoord dat ze sneller ingelopen zijn en je minder last ervan hebt.
Wat betreft een rits aan de binnenvoorzijde is ideaal, ik heb in mijn Petrie's een rits laten zetten aan de binnenvoorzijde omdat ze nog dusdanig goed waren dat ik het zonde vond ze op het net te zetten en zelf andere te kopen.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:09

ik heb kalfslederen laarzen van cavallo gehad. ze waren wel onwijs duur, maar echt super fijn, je trekt ze aan en ze passen en je kan ermee rijden! zou niet anders meer willen... totdat ze na een maand of 3,4 kaal werden aan de binnenkant... dat was wel erg snel voor zulke dure laarzen... na 1,5 jaar zakte de balein eruit omdat het leer aan de onderkant helemaal versleten was en na 3 jaar liet de schacht los van de voet. heb ze toen nog 2 jaar gebruikt voor het springen en buitenritten mr heb ze vorig jaar toch mr in de kelder gezet... helaas... ik heb het altijd geweldig fijne laarzen gevonden omdat ze zo heerlijk zacht zijn en je echt een geweldig goed contact met je paard hebt, maar voor mij nooit meer, ik vind dat echt zonde van mn geld. nou moet ik wel zeggen dat ik minimaal 1 paard per dag reed/rijd, dus daar kan het ook aan liggen. mr heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze nooit meer voor kalfsleer gaan omdat het zo snel slijt.

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:00

Ik heb de Petrie Anky Elegance. Mooie laarzen, alleen wel duur. Ze zakken bjina niet in omdat er een rits aan de voorkant inzit. Als je ze goed onderhoudt dan gaan ze jaren mee.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:01

Bedankt! Dan moet ik er nog maar eventjes over nadenken, want ze zijn wel duur natuurlijk en ze moeten eigenlijk wel wat jaren meegaan... Zijn er ook rundleren met kalfsleren gevoerde laarzen met rits aan de binnenvoorzijde?

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:02

Thorrrrrr schreef:
Ik heb de Petrie Anky Elegance. Mooie laarzen, alleen wel duur. Ze zakken bjina niet in omdat er een rits aan de voorkant inzit. Als je ze goed onderhoudt dan gaan ze jaren mee.

Oké dan begin ik toch weer te twijfelen.. heb je ze ook elke dag met trainen aan dan of echt alleen voor wedstrijden? Ik heb ze namelijk alleen als ik rijdt aan, niet met stallen schoonmaken enzo.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:03

Ik heb ook petrie elegance, ze zijn wel zacht aan de binnenkant, mij wel mega hard aan de buitenkant dus dat is extra mooi.

Jiill_

Je hebt ook de petrie olympic, die zijn dus rundsleer en ik denk dat die ook wel wat langer meegaan :)

lucifertje

Umm volgens mij heeft Konings dat wel. Ze maken eigenlijk alles wat ze willen. Daar hangt wel een prijskaartje aan. Dit omdat de laarzen op jou maat gemaakt moeten worden.
Ik denk dat je mag gaan denken vanaf een euro of 800.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:05

oké misschien is de olympic dan ook wel wat..

jeetje 800 euro is wel errug veel, ik denk dat ik wel de 'gewone kant en klare laarzen' kan hebben. Mijn vorige Petrie's kon ik ook zo uit de winkel meenemen en die pasten precies. Is Konings een merk? heb daar nog nooit van gehoord.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:06

ik heb deniro's voor dagelijks gebruik, en heb er om het jaar een nieuw paar nodig. voor wedstrijden heb ik zwarte cavallo's, echte k*tdingen, zijn echt van die schachten waar je niets mee kan je zit precies in buizen. en nu donkerbruine anky laarzen met rits binnenvoorkant. Nog maar amper gebruikt, maar was aandoen en rijden. de laatste twee houd ik enkel voor wedstrijd

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:07

Cavallo's wil ik zowieso niet, zitten mij voor geen meter dus ik hou het maar op de petries ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:11

Ik heb geen ervaring met kalfsleer, maar ik heb wel een aantal laarzen van Petrie gehad. Ik heb met geen van allen fijn kunnen rijden. Ze bleven hard. De zool er van liet vaak los, leer bij de enkel was heel snel versleten en ze zaten niet lekker.
Sinds een tijd heb ik de Cavallo Grand Prix Plus, van rundsleer met een rits aan de binnenvoorzijde. Deze zaten vanaf de eerste dag goed en ik kon er direct fijn mee rijden. Ze zijn snel ingezakt en zitten perfect. En ook nog eens een heel stuk goedkoper!
http://www.cavallo.info/images/produkte ... us-big.jpg

Edit: Zie net dat je geen Cavallo's wil. :D

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:21

Ieder zijn keus zullen we maar zeggen ;) Ik heb nog nooit problemen met mijn Petrie's gehad dus ik ben er wel tevreden over. De cavallo's heb ik in de winkel aangehad en die zaten mij niet dus wat rijden betreft heb ik er geen echte ervaring mee...
Wel mooie laarzen trouwens Bomba

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:30

Mijn dochter heeft de Petrie olympic sinds kort, die hebben ook die rits van voren en zijn van rundleer, echt bijna net zo mooi als de Elagance alleen iets goedkoper, maar ik vind ze echt prachtig, zakken bijna niet in en hebben ook die mooie hoge boog, echt mooi!!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:32

Oké ik denk dat ik dan nu meer richting de Olympic neig.. aangezien die toch wat steviger zijn en waarschijnlijk langer meegaan. Enig idee of ze de olympic ook bij divoza hebben? Die staat namelijk niet in hun gids/op de site.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:34

SemperFi schreef:
Oké ik denk dat ik dan nu meer richting de Olympic neig.. aangezien die toch wat steviger zijn en waarschijnlijk langer meegaan. Enig idee of ze de olympic ook bij divoza hebben? Die staat namelijk niet in hun gids/op de site.

Ik wist niet eens dat ze bestonden, kind wilde de Elegance maar die vond ik te duur, dus we zochten verder in winkel 4 vonden we deze!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:37

nou eerlijk gezegd kwam ik er ook pas achter toen ik op de petrie site zat dat er ook nog andere soorten zijn ..

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:47

Ik ben vandaag naar de winkel geweest en het zijn de olympic geworden. Moet alleen nog eventjes wachten aangezien ze besteld zijn. Hoop dat ze gauw komen!