In België rijd ik een paard bij. Nu is er geen sprake van op dit moment dat de eigenaresse of ik er wedstrijd mee gaat rijden. Toch vroegen een stalgenoot en ik ons af of het in België (LRV) mogelijk is om met twee ruiters (niet-familie) op één paard officieel te starten? Zo ja; zijn hier regels aan verbonden? Bijvoorbeeld dat je niet met twee in dezelfde klasse mag starten?
Ik denk dat dat in België ook wel mag. In Nederland is dat in elk geval geen probleem en mogen beide ruiters in dezelfde klasse uitkomen. Je hebt namelijk een startkaart per ruiter-paard combinatie en niet voor het paard alleen.
Maar of het officieel ook mag?? Meende ooit ergens gelezen te hebben dat dat alleen mag als je tot dezelfde familie behoort. Kan het helaas nergens meer terugvinden...
Orlinapaard
Geplaatst: 25-03-10 10:16
Ja, dat mag. Ik rijd zelf bij LRV en ken verschillende ruiters, ook niet-familie, die met hetzelfde paard starten. Je mag ook gewoon in dezelfde klasse starten.
Jep, dat mag inderdaad! Ken ook zo een aantal gevallen, geen enkel probleem. Maar hoe het dan zit met achttal? Is het de ruiter die maar één achttal mag meerijden of het paard?