[PG] : Narona, 16 jarige voskleurige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

[PG] : Narona, 16 jarige voskleurige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:23

Ik ben op zoek naar een gelderse merrie Narona.
Ze is van 1995.
Vader is Zep
Moeder Arona
Kwpn stamboeknr. 95.4046
Stokmaat 1.66 m
In 2007 was ze van HG van Arkel uit Erp.
Daar heeft ze een veulen gekregen.
Chakula merrie van de vader Upperville.
Ik weet dat ze daarna is doorverkocht aan fam. Buitenhuis uit Apeldoorn.
Maar daar heb ik verder geen gegevens van en weet ook niet of ze daar nu nog van is.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Narona ong. in 2005

karibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:31

Hoi,

Ik heb Narona(v. Zep) een aantal jaar gehad. We hebben hier een heel mooi veulen uit gefokt: Chakula. Chakula heeft als veulen een 1e premie gehaald en is naar de nationale keuring geweest in Ermelo. Het is nu een erg grote dame, ze komt ruim over de 1.70 en is nog niet uitgegroeid. je kunt Narona er goed in herkennen alleen heeft ze in bouw en beweging veel meer kwaliteit. Daarnaast heeft Chakula een erg prettig karakter Ze is makkelijk in de omgang met mensen maar ook makkelijk met andere paarden. ze is overigens wel de baas in de groep waar ze nu loopt. Ik ben er voorzichtig mee aan het werk en ze pikt de dingen in 1 keer op.

Ik heb Narona destijds gekocht in een koop met een 2-jarige gelderse hengst. Deze hengst - inmiddels ruin - is uitgegroeid tot een heel goed rijpaard (vader Parcival x Zep). Met Zep in de afstamming hebben we heel goede ervaring. Het zijn paarden met een goed karakter en erg " rittig" . Met Narona wilden we vanwege de goede bloedlijn ook graag een veulentje fokken en haar gebruiken als rijpaard voor buitenritten. Dat veulentje fokken is gelukt ! Als rijpaard voor buitenritten heb ik er veel plezier aan gehad maar mijn vrouw durfde er uiteindelijk niet op te rijden buiten. qua karakter was ze in de omgang overigens erg lief met af en toe wat merrie nukken.

In het rijden onder het zadel vond ik haar minder rittig. Ik heb haar doorgetraind tot M-niveau, maar ze pakte het werk niet gemakkelijk op. Ze moest echt aan het werk gezet worden. van nature was ze niet erg voorwaarts. Ook de oefeningen kostten relatief veel moeite. Ik heb veel aandacht moeten besteden aan het recht richten.
Degene die haar heeft gekocht, heeft gekocht vanwege het papier. Hij wilde graag met haar fokken. Ik heb eventueel nog wel een adres. Ben ook benieuwd of ze een nog veulen heeft gehad,

Eric_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:53

Hoi,

Via mijn vader kreeg ik te horen dat op deze site iemand op zoek was naar Narona. Zoals ik begreep uit het verhaal hebben jullie beide Narona gehad en/of gereden.
Ik kan jullie vertellen dat het met Narona op dit moment goed gaat. Ik ben namelijk op dit moment de eigenaar van Narona. De informatie die hier op het forum staat
vergeleken met wat er in Narona haar paspoort staat en deze informatie is identiek. Indien je meer wil weten over hoe het met haar gaat dan hoor ik dit graag.

Groetjes,
Eric