wedstrijden bitloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

wedstrijden bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 14:46

Zoals jullie ongetwijfeld weten wordt het per 1 aprili toegestaan om bitloos dressuurwedstrijden te rijden. Nou moet hiervoor een aparte categorie worden uitgeschreven en de jury moet 'geschikt' dus geschoold zijn. Ik denk dus niet dat ieder of bijna iedere vereniging dit zal gaan doen. Ik ben hier nog geen mogelijkheid tegen gekomen in de vraagprogramma's.

Omdat ik mijn pony afwisselend bit en bitloos rijd, zou ik eigenlijk ook wel eens een officiele proef bitloos willen rijden. Zoals eerder gezegd ben ik echter nog geen wedsrijd tegengekomen waar het mag. Weet iemand toevallig waar ik bitloos zou kunnen starten? Het liefst in het zuiden van het land ivm de reisafstand. Alle suggesties zijn meer dan welkom. Oh ja, het gaat overigens over dressuur bij de paarden aangezien ik net iets ouder ben dan 18 ( :+ 41 :+ )

EllyC

Re: wedstrijden bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:47

Ik weet dat www.develruiters.nl uit heerjansdam (net onder rotterdam) een wedstrijd ook opengesteld heeft voor bitloos.
Maar ja dat is vanauit eindhoven nog best een eind.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:37

Das in elk geval al iets. Is inderdaad best wel een eindje. Het is vervelend dat je niet echt kunt zoeken op wedstrijden waar bitloos gestart mag worden. Tenminste niet bij mijn weten. Zou de KNHS soms een overzicht van de aanvragen cq goedgekeurde vraagprogramma's hebben?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:43

Ben ook wel benieuwd! Eigenlijk gewoon benieuwd hoeveel wedstrijden er uberhaupt georganiseerd worden (maar vooral omgeving Aalsmeer/Amsterdam :+ ).
Succes! Leuk dat je voor de variatie bitloos wilt starten :o .
Ik rij zelf geen wedstrijden nog, maar rij afwisselend met dubbel gebroken trensje en bitloos (dr cook).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:53

De NVBP gaat verenigingen vragen om ook bitloos uit te schrijven op de wedstrijden waar de bijgeschoolde juryleden de komende tijd al gevraagd zijn om een reguliere rubriek te jureren.
Ik denk dat je het even de tijd moet gunnen om van de grond te komen.
En als je het graag wilt dan kan je natuurlijk zelf ook gaan vragen of jouw of een andere vereniging geen bitloze rubriek wil uitschrijven.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:56

Wij hebben ook bitloze rubrieken aangevraagd.

vrijruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:12

op www.bitloos.nl kopje wedstrijden staan alle bitloze wedstrijden van heel Nederland vermeld.
Deze wordt nauwkeurig bijgehouden. Alle info over bitloze wedstrijden dus op deze site te vinden. Bij de site van de KNHS wordt het wat lastiger maar er bestaat wel een mogelijkheid om het te vinden.
De site van de NVBP is snel simpel en overzichtelijk

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:36

Bedankt voor alle tips zover. Had inderdaad al gezien dat de wedstrijden netjes op een rijtje staan op bitloos.nl. Breda staat daar ook tussen en ik denk er nu serieus over na om daar in te schrijven voor 13 mei. Enige waar ik nu mee zit wat roet in het eten zou kunnen gooien is de datum. Heb 16 mei al voor een (selectie)wedstrijd hier ingeschreven :o en weet niet of dat niet teveel zal worden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:23

Je rijdt anders thuis toch ook?