In 1995 of 1996 heeft de vader van mijn vriend een veulen gefokt uit de Hannoveraanse merrie Wanda en de KWPN hengst Dutchboy. Dit veulen was een merrieveulen dat de naam Nadie heeft gekregen. Nadie was lichtbruin van kleur en had verder geen aftekeningen. Niet aan het hoofd, en niet aan de benen. Rond haar 2e heeft hij Nadie verkocht aan een meisje in Oude Pekela (Gr). Dit meisje heeft nog eens een brief met een foto gestuurd toen Nadie 3 was en ze bezig waren met beleren. In de brief stond ook dat ze nu een nieuwe naam had; Odylle of Odylla (Ik kon het niet goed lezen) Hij is echter niet op de brief ingegaan, verkocht is verkocht. (de achternaam van de koper was geloof ik Vos, maar ook dit weet ik niet zeker meer) Nu zijn we toch wel nieuwsgierig wat er met Nadie gebeurd is. Of ze papieren heeft weet ik niet, en mocht ze ze wel hebben, weet ik niet van welk stamboek omdat ze door de fokker niet is ingeschreven, maar bij verkoop wel de afstamming is vermeld en haar moeder gewoon een vol papier heeft en vader destijds goedgekeurd was. Papieren kunnen later nog zijn aangevraagd. Maar hierdoor weten we dus ook niet het exacte geboorte jaar.
Nog even de feiten op een rijtje:
Nadie/ Odylle/ Odylla Geb: 1995/1996 Merrie Bruin zonder aftekeningen Moeder: Wanda Vader: Dutchboy Regio Groningen
Is er iemand die dit paard kent of gekent heeft?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-03-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Ivm verplaatsing titel aangepast aan de regels van OV.
Hallo Was wat bezig op de computer en kwam op dit bericht terecht.. De aanwijzigingen die er stonden komt mij als bekent in de oren. Heb odylle namelijk al weer een paar jaartjes op stal. Had bij kwpn dna onderzoek laten doen. Ze konden alleen maar erachter komen dat ze van Dutchboy was , maar moeder Wanda konden ze hellaas niet vinden. Hoop eigenlijk dat moeder Wanda nog leeft. Was er eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zij eruit ziet. groeten Bertus