Drie weken geleden heb ik bij een ruitershop een bodyprotector besteld. Daar heb ik verschillende gepast en ben ik uitgekomen bij 1 van Racesafe. Vooral omdat deze licht is en ik hem vooral voor springen en crossen ga gebruiken.
Nou heb ik op advies van die ruitersportwinkel Maat M genomen met extra lange rug.
Ik vond het zelf al apart omdat die bijna tot me stuitje kwam.. Leek mij slecht kunnen met zitten op je zadel etc. Ik heb ook een redelijk hoog springzadel van achteren, best diepe zit.
Maar ik dacht dat dat vast wel zou kloppen. Hun werken daar en ik ben wat bodyprotectors betreft een groentje..
Nou ging ik eens rondkijken op internet omdat ik van de week hoorde dat de levertijd aardig lang was en ik 12 april er 1 nodig heb. Ik kwam toen deze site tegen: http://www.canter-equipment.nl/
Komt veel van jullie vast wel bekend voor.
Bij de bodyprotectors daar staat hoe je kan meten, is bij de winkel niet gebeurd. Mijn moeder heeft mij net opgemeten en daar kwam uit: Borst: 91, Taille 77. schouder tot schouder 93 en ruglengte 55. Kom ik dus uit bij een maat S Of M.
Die winkel heeft mij een maat M gezegd met exra lange rug.. Maar uit die tabel blijkt, volgens mij dan, dat ik geen lange rug nodig heb. Dus dat mijn gevoel wel klopte..
Wat zouden jullie nu doen?
Ik kwam er dit weekend ook achter dat de levertijd bij die winkel 6-8 weken is, dit hadden ze niet gezegd. Ik heb er iig voor 12 april 1 nodig, dan begint mijn 1e cross training.
Vind het nu een lastige situatie, want er is er 1 in bestelling dus. Maar dit blijkt misschien dan niet de goede maat te zijn. Ook is het nog de vraag of hij er dan op tijd is.. Voor 12 april. Ik heb toen ik hem aan het passen was gezegd dat ik hem dan nodig was.. Afgelopen weekend was ik er en vroeg ik hoe het zat met de bp, of die er al bijna was. En toen zeiden ze dat hij uit Engeland moest komen.
Heeft iemand misschien meer ervaring met die tabel? Klopt die goed?
Ik vind niet dat ik het echt kan maken om de bestelling af te zeggen, maar als de maat niet klopt dan is dat misschien wel beter want dan gaat het uiteindelijk nog langer duren omdat er dan weer andere moet komen..
Is er missschien ook ergens iets waar je eventueel een bp kan huren ofzo? Bij mij op de club etc rijdt niemand echt met bp. Dus lenen is geen optie.. Vind het ook zonde als ik 1e cross training of moet zeggen omdat mijn bp nog niet binnen is ofzo