De leren rijlaarzen van Epplejeck Limoges (kopen of niet)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

De leren rijlaarzen van Epplejeck Limoges (kopen of niet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:57

Hai bokkers!

Afgelopen week zag ik de aanbieding van Epple jeck op de website voor leren rijlaarzen.
http://www.ej.nl en dan dus de op de voorpagina staande rijlaarzen. De ej limoges.

Nou vind ik deze echt super mooi en het is een prima prijsje.
Nu komt mijn vraag:
Vinden jullie het overdreven om als manegeruiter leren rijlaarzen te hebben?
Ik rij echt maar 1 uurtje in de week en rijdt nog niet eens zo lang. Ben wel van plan om ermee door te gaan, dus daar ligt het probleem niet.

Thuis hele discussie over gehad, me ouders vinden het zonde van het geld omdat ik maar een uurtje rijdt in de week.
Verder heb ik thuis hele fijne jodhpurs en chaps liggen die me prima passen en nog zeker niet aan vervanging toe zijn.

Aan de andere kant, 100 euro voor leren rijlaarzen, kom je niet echt vaak tegen.
Verder heb ik het idee dat ik er wel een betere beenhouding van ga krijgen te paard en dat het uiteindelijk lekkerder rijdt dan chaps en jodhpurs.

Zowiezo zou ik anders nooit leren rijlaarzen hebben gekocht omdat ik 300/400 euro voor een keer in de week écht te veel geld vind..
Maar dit kwam ik toevallig tegen, en vind het een mooie laars en een schappelijke prijs.

Nu komt er nog bij kijken, dat ik niet de makkelijkste benen/voeten heb...
Ik heb korte onderbenen met totaal geen kuit en kleine voeten die slecht tegen krappe/strakke schoenen kunnen...

Nu ken ik mezelf wel een beetje en weet dus dat als ik ga kijken/passen, ik kan gaan denken "oh, dat loop ik wel eventjes in"....Maar zodra het pijn gaat doen doe ik ze (logisch) niet meer aan en dan is het wel zonde van het geld.
Ik weet dat het inlopen altijd een beetje zeer doet, maar aangezien ik dus door vorige schoenen, me voeten verpest heb, kan ik niks meer hebben qua pijn.

Nu is dus mijn vraag:

wat zouden jullie doen?
Aangezien ik er zelf niet meer uitkomt, graag jullie mening...
Ik snap namelijk de mening van me ouders ook heel goed, maar aan de andere kant..........

Ik hoor het wel,
Groetjes

Judith_H

frgheaven

Re: De leren rijlaarzen van Epplejeck Limoges (kopen of niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:25

Hmm.. Blijft een beetje moeilijk. Maar als jij zegt dat de spullen die je nu gebruikt nog goed zijn dat had ik geen nieuwe gekocht.

Ook van de laarzen krijg je geen betere houding. Daar moet je zelf voorzorgen hoor.

Natuurlijk blijft de keus aan jou. :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 09:08

Het is ook een (vind ik) moeilijke keuze!
En inderdaad me spullen die ik nu heb, zijn inderdaad nog goed...
Dat maakt het ook zo lastig.

De laarzen kunnen er wel bij helpen bij een betere beenhouding, je moet het uiteindelijk natuurlijk wel zelf doen...

Toch bedankt voor je reactie!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:21

Als je met jodhpurs en chaps gewend bent om te rijden is een leren laars wel echt heel wat anders, je hebt veel minder enkelvrijheid dan je gewend bent zeg maar.
Ik zou het sowieso niet doen als wat je hebt nog goed is, aanbiedingen zijn er wel vaker ;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:24

Ik zou het niet doen, vooral als je chaps gewend bent. En als je maar een uurtje in de week rijd, zal het een hele lange tijd zijn eer ze een beetje gevoegd zijn en je er plezier van zal hebben. En idd, dit soort aanbiedingen zijn er genoeg hoor ;)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:09

Aangezien je maar een uurtje in de week rijdt, zal het een hele tijd duren voordat je ze lekker ingelopen en ingereden hebt. Ik zou er niet aan beginnen, je hebt tenslotte al lekker schoeisel toch? :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:16

Ik ben heeeeel lang manegeruiter geweest, die maar 1 of 2 keer per week reed. Heb wel leren rijlaarzen gekocht, maar was toen wel uit de groei en heb ze zelf betaald. Ik vond wel dat mijn zit verbeterde, evenals mijn beenligging. Ik zou dus volmondig ja zeggen.
Zeker als je weinig rijdt, zou ik eerst kiezen voor goedkopere laarzen, kijken hoe ze bevallen. Duurder kan altijd nog!

makkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:19

zo ze zijn wel mooi en voor die prijs...
Zo kom je ze niet vaak tegen.
En wat maakt het uit of je op een manege rijdt of niet??
Er lopen genoeg mensen rond op leren laarzen die ook maar af en toe rijden.
Ik zou zeggen als je het er voor over heb gewoon kopen.
En idd je houding veranderd niet maar wel het geklapper met je voeten.
Uit eindelijk je gaat er niet beter van rijden maar miss wel ietsjes mooier hihi
succes

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 18:11

iedereen bedankt voor de reacties!
Ik ben er nog niet uit, maar neig nu wel meer naar niet kopen aangezien ik inderdaad toch echt nog goed spul heb en wat Annemeik zegt: gaat denk wel lang duren voordat ze dan echt lekker zitten....
Maar als iemand nog iets kan toevoegen... graag!

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:31

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:56