Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Gebruik de zoekfunctie eens. Er zijn al zoveel topics met deze vraag geweest.
Maar goed om antwoord te geven op je vraag. Het ligt eraan wat je met het dier wil gaan doen. Ga je rijden of mennen dan heb je goed tuig nodig. Staat hij op jullie eigen wei of moeten jullie weiland huren?
Iig wat die van mij kosten:
Iedere 8 weken smid: 25 per shet
Enten: omgerekend 25 per shet per jaar.
Wormenkuur: vanaf 8 euro. Ik laat een paar keer per jaar mest controleren op wormen (14 euro per pony)
Voer: speciaal voor hoefbevangen pony's of die daar gevoelig voor zijn: 21,95 per 2 maanden.
Hooi 4x per jaar a 160 euro. In de zomer heb je het waarschijnlijk niet nodig, maar in de winter zit er niet genoeg in het gras. Ik voer ook in de zomer hooi bij, want mijn shet mag dus niet op het gras lopen, ivm hoefbevangenheid.
Vergeet ook niet een potje aan te maken voor de dierenarts. Daar was ik afgelopen jaar al 1000 euro aan kwijt (luisbehandeling en een paar keer laten komen voor bevangenheid). Vergeet ook niet dat een pony een kuddedier is. Zorg er dus voor dat hij een maatje heeft. Kun je dat niet betalen dan kun je iemand zoeken die zijn pony bij jouw wil stallen of een wei waar je je shet bij een andere pony kunt zetten.
[VSW] Koste van shetlander per maand
[VSW] Hoeveel voor een shetlander??
[SMP] Vragenlijst voor mensen met shetlanders ;)
[VSW] kosten shetlander per maand
enz...