Sportbh en hoe het eruit ziet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardebloemp

Sportbh en hoe het eruit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:08

Ik wilde mijn vraag eigenlijk in een bestaand topic stellen, maar ik kon geen recente mbt dit onderwerp vinden! Een goede sportbh vind ik heel belangrijk, om ze 'goed te houden', maar ook omdat ze anders pijn gaan doen. Ik heb een shockabsorber (70D), waar ik heel erg tevreden over ben. Hij vangt alles goed op en ik vergeet dat ik een vrouw ben, om het zo maar te zeggen :D Ik vind het wel jammer dat hij hoog is, omdat ik altijd hoge truitjes aanmoet met paardrijden. Dit accepteer ik, omdat ze op deze manier niet naar boven 'zwiepen'. Waar ik echter niet tevreden over ben, is de vorm waar mijn borsten in worden geduwd! Een soort punt :P Dit vind ik echt lelijk met t-shirtjes. Ze worden er sowieso klein van, maar met deze vorm schaam ik me gewoon! Is dit herkenbaar? En bestaat er een bh van level 4 die je borsten gewoon in een rond pakketje verpakt?

Erna_

Re: Sportbh en hoe het eruit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:13

Ik heb een Triumph sportbeha (F75), die zit bij mij als een huis. Deze houdt ze rond, maar ze worden ook wel enigszins plat

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:15

Ik heb zelf 80D, en heb in die maat een sportbh voor 12/13 euro gekocht bij de Hema! Zit heeeeeeeerlijk! Ook absoluut geen last van het zwiepen, ik kan gewoon weer paardrijden zonder last.
Heb sowieso nooit echt lage truitjes aan met paardrijden, maar hierbij kan ik een laag hemdje aan doen.
Ik heb niet meer zoveel borst als met m'n gewone bh's, maar ze zijn rond en ik heb nog een bolling :D

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:16

Triumph heeft ook voorgevormde sportBH's :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:17

idd ze worden plat,
er zijn in de betere lingerie winkels ook bh`s te koop met meer
steun , wel minder dan een sport bh maar ze zijn wel `rond`.

Ik heb dezelfde als erna_ en ze worden niet puntig maar plat,
als een ehmm *bedenkt een voorbeeld*
een platgeslagen stressbal.

Caressaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:18

Ik heb zelf niet echt sulke grote borsten ofzo maar van de hema werd bij mij ook heel goed.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:21

Ik heb wel echt een sportbh nodig.. en deze geeft mij wel heel veel steun! Bij de hema hebben ze geen omtrekmaat 70, dus dat valt helaas af. Ik zal volgende keer wel bij Triumpbh`s kijken. Maar er zijn dus nog geen mensen die een soort onbewegelijke puntborsten hebben? (ten overvloede: normaal zijn ze dus gewoon rond he!)
Laatst bijgewerkt door paardebloemp op 20-03-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:21

Shockasorber en Swegmark. zitten beiden super

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:23

Mienky_23 schreef:
Shockasorber en Swegmark. zitten beiden super

De shockabsorber zit bij mij ook super, qua steun. Maar hoe zit het bij jou met de vorm?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:24

paardebloemp schreef:
Ik heb wel echt een sportbh nodig.. en deze geeft mij wel heel veel steun! Bij de hema hebben ze geen omtrekmaat 70, dus dat valt helaas af. Ik zal volgende keer wel bij Triumpbh`s kijken. Maar er zijn dus nog geen mensen die een soort onbewegelijke puntborsten hebben? (ten overvloede: normaal zijn ze dus gewoon rond he!)

Weet je dat heel zeker? Ik heb ook nog ergens een 75C liggen, volgens mij stond er op het kaartje dat het vanaf 70 er wel is hoor... Lijkt me toch een redelijk gangbare maat... Ook al gevraagd aan het personeel? Misschien kunnen ze er een voor je bestellen...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:27

Ik lees even mee, ben al tijden opzoek naar een sportbh met niet van die mega dikke of gekruiste bandjes, maar volgens mij zijn die haast onvindbaar... :o
Ik vindt dat zomers zo lelijk, als je dan een hemdje oid aan hebt met rijden, en dan alsnog van die mega dikke witte banden op je schouders hebt staan van de zon, ja ik weet het mierengen*k maar wie weet.. :o

Dus als iemand nog een idee heeft waar die te krijgen zijn, wel goed steun geven maar niet te dikke bandjes, hoor ik het graag :D
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 20-03-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:28

ik heb er ook 1 heb cup E en doe er een gewone voorgevormde gladde bh onder

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:30

Ik heb een D-cup. Hoewel 70D een heel gangbare maat schijnt te zijn, hadden ze deze niet bij de hema de keren dat ik heb gekeken. Bij de D beginnen ze voor zover ik weet pas bij de 75. Maar ik kan altijd even binnenlopen om het te checken (:
Laatst bijgewerkt door paardebloemp op 20-03-10 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:32

__Nathalie__ schreef:
ik heb er ook 1 heb cup E en doe er een gewone voorgevormde gladde bh onder

Neem je dan je gladde bh mee naar de winkel? :P Ik heb het nog nooit geprobeerd, mar het lijkt mij niet lekker zitten en volgens mij neemt dat wel een deel van de functie van de bh weg. Ze kunnen dan immers minder tegen je lichaam worden gedrukt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:33

Ik deed dat wel bij m'n vorige sportbh. Zo'n glad dingetje waar ik punttieten in kreeg :o
Daarnaast zat er geen vorm in dat ding, dus als ik het koud had, was dat ook wel te zien...
BH eronder en het was opgelost... Alleen zit het nogal vervelend...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:34

Ik heb deze van shockabsorber:
Afbeelding

Heb 75 D en ik krijg hier goed steun aan, kan laag truitje aan door V-ding en mooi vorm houden :))

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:35

Ik heb er 2 van Fila met een beugel eronder. Die houden ze mooi rond :P Helaas wel hoog idd dat je rekening moet houden met wat voor shirt je aantrekt maar voor paardrijden heb ik speciale shirts(tanktops) aangeschaft. V hals kan trouwens wel gewoon bij deze.

Deze in 75D:

Afbeelding

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:43

Ik vind de bh`s van twee bovenstaande foto`s wel mooi, maar geven lagere bh`s wel genoeg steun? Van de shockabsorber die ik heb, vind ik wel fijn dat er aan de bovenkant extra versteviging zit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:44

Nee niet in de winkel ik rij ermee. Ik trek hem aan over mijn bh reken maar dat ze dan goed ingesnoert zitten hoor! mijn cup e beweegt geen mm meer

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:46

__Nathalie__ schreef:
Nee niet in de winkel ik rij ermee. Ik trek hem aan over mijn bh reken maar dat ze dan goed ingesnoert zitten hoor! mijn cup e beweegt geen mm meer

Ik bedoelde om te kijken wat de goede maat is. Onder mijn sportbh zou echt geen bh meer passen, dus dan zou ik een maat groter moeten nemen. Vind jij het lekker zitten?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:51

Ik heb hem zelf niet, maar deze moet heel fijn zijn
http://www.hunkemoller.nl/Shop/ProductV ... 8754253e26
(stond een tijdje geleden in een topic)
Zelf rijd ik met le coq sportif geloof ik, maar wil deze hierboven eerdaags ook aanschaffen.

En onder een sportbh nog een gewone bh? dat lijkt me echt voor geen meter zitten met al die bandjes. Lijkt me eigenlijk dat als je een goede sportbh hebt, je meer niet nodig hebt. Behalve als je het zelf lekkerder vindt zitten :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:02

paardebloemp schreef:
__Nathalie__ schreef:

Ik bedoelde om te kijken wat de goede maat is. Onder mijn sportbh zou echt geen bh meer passen, dus dan zou ik een maat groter moeten nemen. Vind jij het lekker zitten?

Ja fijner als zonder. Ondanks een sport bh alles goed insnoert vind ik het niet echt ondersteuning geven. Ze worden alleen vast en plat gedrukt. En mn bh geeft dan steun waardoor ik het fijner vind zitten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:06

paardebloemp schreef:
Ik vind de bh`s van twee bovenstaande foto`s wel mooi, maar geven lagere bh`s wel genoeg steun? Van de shockabsorber die ik heb, vind ik wel fijn dat er aan de bovenkant extra versteviging zit.

Die fila BH loopt veel verder door naar boven dan een normale voorgevormde bh. Ze kunnen iig niet meer omhoog, wat met een normale BH wel kan :P. Ga binnenkort weer eens een nieuwe kopen want de oudste begint toch wel zijn stevigheid te verliezen na 3 jaar. Ze hebben ieder jaar weer een andere uitvoering ervan, beetje hip, erg leuk!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 16:25

@ nathalie. dan raadt ik je aan een shockabsorber level 4 te proberen. Die geeft echt veel ondersteuning.

Bij Hunkemoller gaan in tegenstelling tot de gewone bh`s de sportbh`s ook pas vanaf 75 omtrek (in ieder geval toen ik rond sept. voor het laatst heb gegeken). Ik heb er toen zelfs nog naar gevraagd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:26

paardebloemp schreef:
@ nathalie. dan raadt ik je aan een shockabsorber level 4 te proberen. Die geeft echt veel ondersteuning.

Bij Hunkemoller gaan in tegenstelling tot de gewone bh`s de sportbh`s ook pas vanaf 75 omtrek (in ieder geval toen ik rond sept. voor het laatst heb gegeken). Ik heb er toen zelfs nog naar gevraagd.

Die heb ik :Y) Ik vind met bh er onder de ondersteuning beter en zit fijner. En je krijgt geen punttieten 8-)