SmartClix van Cavallo en Sprenger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

SmartClix van Cavallo en Sprenger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:07

Hallo Bokkers, :)
Ik was benieuwd of er ruiters op bokt waren die de nieuwe sporensysteem in heb laars hebben zitten?.
En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik zit erover te denken om die ook te nemen. :) het lijkt mij heel handig, maar ik heb er geen ervaring mee.

Afbeelding

Alvast bedankt ! :)

x_Milou

Re: SmartClix van Cavallo en Sprenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:35

Uit welk land heb je dat plaatje :P

Ik heb ze zelf niet en zou ze ook niet zo snel nemen. Als ik een spoor gebruik heb ik liever een 'gewone', vind het altijd wel chique staan.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:36

ik vind het een beetje James Bond achtig lijken := die heeft ook zo'n soort schoen waar een mes uit komt :+

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 13:27

Hyposjuhhh: Ik heb deze van internet de cavallo site. :) Er staan wel adressen vn ruitersportzaken waar je deze laarzen verkrijgbaar zijn. :) Ik ging het opzoeken na de advertentie in de Hoefslag gezien te hebben.

UltimOo: Hihi := Ik vind het er wel apart uitzien alleen ik denk dat het enorm handig is :) Vooral als je ook meerdere paarden achter elkaar rijd is dit heel handig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:36

Lijkt me heel handig, steeds dan gedoe met sporenbandjes, die dingen blijven niet lekker zitten enz.
Alleen wil ik geen cavallo laarzen. :n

Dus hopelijk maken ze snel zo'n systeem voor andere laarzen :j

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:23

ik denk dat je zo'n ding alleen wel gouw kwijt raakt.. als je net even ergens achter blijft hangen o.i.d. floept ie er al uit denk ik..
en ik denk dat dat systeem op den duur na langere tijd gebruiken ook wel lam word.. dan heb ik liever sporen met bandjes waar je de bandjes van kunt vervangen als ze stuk zijn dan dat ik zo'n heel nieuw ding er moet laten opzetten of misschien zelf nieuwe laarzen moet kopen..

duur grapje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:38

UltimOo schreef:
ik denk dat je zo'n ding alleen wel gouw kwijt raakt.. als je net even ergens achter blijft hangen o.i.d. floept ie er al uit denk ik..
en ik denk dat dat systeem op den duur na langere tijd gebruiken ook wel lam word.. dan heb ik liever sporen met bandjes waar je de bandjes van kunt vervangen als ze stuk zijn dan dat ik zo'n heel nieuw ding er moet laten opzetten of misschien zelf nieuwe laarzen moet kopen..

duur grapje ;)

precies, zo denk ik er ook over :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:42

Precies, en als je een keer zonder sporen rijdt, dan wordt het kliksysteem vies en werkt het dan nog wel?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:26

Germie daar heb je ook een punt mee!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:28

Dit is niet nieuw, Nike heeft ook paardrijlaarzen gehad met zo'n vergelijkbaar systeem.
Global heeft of had ze ook.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 01:37

Hihi, wat grappig! Nooit gezien.. Moet aan een kraan denken als ik snel kijk :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:49

Even schopje, weet iemand hoe je deze sporen bevestigt op de laars? Moet dat erop gelijmd/geschroefd worden ofzo? Ik bedoel dan dus het kliksysteem, niet de spoor zelf. En zijn er al gebruikers?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:25

Heb ze laatst zien staan, vond de laars niet zo heel mooi.

Volgensmij moet je de 'spoor' omhoog of naar beneden erop schuiven, ik durfde het niet te proberen, ze zaten er al op, ze zaten wel stevig.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:50

Gister bij divoza geweest, voor wat anders eigenlijk, maar ook even naar deze laars gekeken. De spoor zit echt wel vast op de laars! Je kan hem er neit zomaar af stoten oid. Je trekt namelijk eerst aan de spoor, naar je toe, daarmee 'ontgrendel' je de spoor als het ware. dan draai je het spoortje een kwartslag, en kun je de spoor omhoog schuiven. Je kan de spoor dus ook omdraaien, dan heb je de spoorpunt wat lager op de hak. Als je zonder spoor wilt rijden, is er een beschermkapje voor het aanklik systeem zodat het niet vies wordt of beschadigt. Het systeem kan alleen in nieuwe laarzen worden gezet, dus niet in al bestaande Cavallo's. Het systeem wordt in de hak van de laars verwerkt. dus hoef je zelf en kun je zelf ook niets mee. Het systeem kan voor zover ik begreep dan weer wel in alle type laarzen van Cavallo gezet worden. Wel zit er dan vaak een rits in schuinvoor, voor het makkelijker aantrekken van de laars.

Ik hoop dat ik je een beetje beantwoord heb zo? ;)

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:34

Maggie_Eddie: Heel heel heel erg bedankt !! :D :D Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga binnenkort even kijken bij de divoza voor laarzen dus dan ga ik deze optie zeker overwegen ! :D

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:47

You're welcome ;) succes met je keuze!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:49

Heb het ook gezien en ik vroeg me eigenlijk af hoeveel dat het kost want dat kan ik nergens op internet vinden.
Ik wil ze graag kopen behalve als het super duur is dan blijf ik wel met mijn gewone sporen rijden
Dus weet iemand hoeveel het kost?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:00

Voordat je ze aanschaft wel even nagaan of je hiermee mag starten (zou je dit willen)... Want heb zo mijn twijfels erover.
Mbt ervaring heb ik niet.