hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:41

ik rij zelf een beetje dressuur en voor de rest lekker stappen en wat draven en af en toe een buitenritje.

maar nu zit ik met het volgende ik vind mijn hoofdstel mooier zonder sperriem en neusriem(staat ook stoerder bij haar) zou ik die gewoon van mijn hoofdstel af kunnen halen of heeft zoiets nog een speciale functie, dat het dan bijvoorbeeld niet meer zo goed lukt met dressuur of dat de rem niet zo goed werkt al zou ze schrikken??\
heeft iemand wat idees?

nanoeh

Re: hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:48

Je zou de neusriem er altijd af kunnen halen natuurlijk maar mét neusriem heb je wel altijd wat meer te zegggen,
als jou paard braaf is zonder neusriem dan is er in mijn ogen geen probleem ;)
ik zou het gwoon even uittesten !

succes

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:15

Als het 1 met een sperriem is, zit de neusriem zo hoog: die heeft dan nauwelijks een functie (wellicht schuift je hoofdstel iets meer zonder neusriem) Dus ik ben het niet helemaal eens met wat Nanoeh zegt: dat je zonder minder hebt te zeggen ;)

nanoeh

Re: hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:22

ehm, Marrit13 :
waarom ben je het niet met me eens ??..
neusriem & Sperriem zorgen ervoor dat je paard zijn mond niet open gaat doen (of eten) en dat het bit niet verschuift in de mond..
en als je een neusriem om hebt en er staat druk op gaat je paard er toch echt minder snel vandoor dan wanneer je hem er niet aan heb...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:28

Ehm, omdat een hoge neusriem niet echt het open doen van zijn mond belemmert en het niets met het bit te maken heeft ;-) een lage neusriem, die je dus over het bit vastgespt is een ander verhaal.

Edit: ik heb in de beginpost iets niet gelezen: dat ze de sperriem nog gebruikt -ik dacht van niet- vandaar mijn reactie :o Ik dacht dat ze de sperriem ook al eraf gehaald had nl. En ik mag toch wel hopen dat de sperriem niet zo strak zit dat een paard niet meer met zijn mond open kan :oo -O- (ivm met het eten waar je het over had ;) )

hanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:49

als ze gewoon braaf is kan de sperriem wel en ik denk ook wel de neusriem je moet gewoon even uit proberen
succes ;)