Rolzeiltje voor aan de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emiliee_8

Rolzeiltje voor aan de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:48

Wij zijn onze trailer nu aan het laten vernieuwen(nieuwe bodem , op laten spuiten,...).
Aangezien er regen binnen kwam via de laadklep hebben
we de bodem ook moeten laten vernieuwen.
Maar nu er een nieuwe bodem in ligt zou ik toch graag
geen regen meer binnen willen en nu vroeg ik mij af
of je ergens zo een rolzeiltje kan laten maken of zelf placeren.
Het is niet voorzien op de trailer dus nu twijfel ik eigenlijk of dat wel zal gaan.
Ook in de winter is het handiger dat wanneer je paard op de trailer staat dat de kont niet nat wordt natuurlijk.
Heeft iemand een idee of dit gaat of iemand die het achterna ook pas op zijn trailer heeft gezet ?

Ik hoor het graag.
Ekuh

vibabu

Re: Rolzeiltje voor aan de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:38

Aantal jaar geleden heeft m'n vader zo'n zeiltje gemaakt. Dat zeiltjes"spul" is te koop bij spullen voor boten.. Misschien dat je er wat aan heb.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:42

Ik ga mijn trailer binnenkort opknappen en ben ook op zoek naar een adres waar je zo'n zeiltje kunt laten maken. Heeft iemand daar een adres van?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:47

Ik heb vorig jaar mijn trailer ook op laten knappen. Zelfde probleem. Er zat wel een zeiltje aan, maar die moest ik zelf oprollen. Aangezien ik nogal klein ben lukte me dit niet echt. Door alle regen is de bodem gaan rotten.
Heb dus een nieuwe bodem er in laten zetten en een zeiltje wat uit zichzelf oprolt. Voor paard even wennen, want hij schiet echt omhoog (probeer het voorzichtig te doen, maar ja).
Dit werkt perfect. Ik heb het bij Hotra in Rijssen laten doen. Maar er zal vast een trailerhandel bij je in de buurt zitten die dit ook kan

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:51

Ik heb ooit wel eens gehad dat we de stang van de trailer kwijt waren. Toen heeft de trailerhandelaar waar wij onze trailer hebben gekocht een nieuwe op gestuurd. Misschien kunnen ze ook wel zo'n zeiltje regelen. Ik ben in iedergeval erg tevreden over hun. Het heeft de Boer en het ligt in Pesse. (Als je de boer pesse intypt op google is de eerste link hun site. ;) )

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 21:55

Hier is niet echt een trailerhandelaar in de buurt, dat is net het probleem.
Het moet niet persé zelf oprollen want ik ben nog al groot dus zou het gemakkelijk zelf kunnen doen.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 21:58

vibabu schreef:
Aantal jaar geleden heeft m'n vader zo'n zeiltje gemaakt. Dat zeiltjes"spul" is te koop bij spullen voor boten.. Misschien dat je er wat aan heb.

Weet je misschien hoe hij dat ook juist gedaan heeft ?
Als het niet al te moeilijk is kan ik ook vragen aan mijn vader of hij het niet wil maken.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:00

hallo, ik heb toevallig afgelopen week mijn nieuwe zeil binnen gekregen. kijk maar eens bij deze link http://www.jathe.nl/ Je stuurt je oude zeil op en krijgt week later (nog eerder zelfs) een nieuwe terug. Keurig met ringen, elastieken etc. En de prijs viel erg mee. (ik heb gekozen voor de handmatige). Had eerst ook gekeken bij trailerverkopers enzo,maar daar moest ik 225 euro betalen. Bij Jathe 60 euro en als ik er 1 met automatisch oprollen hadden willen hebben had ik 125 euro moeten betalen.................. vind ik in beide gevallen echt niet duur!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:15

ik heb ook zo'n zeiltje en moet je eerlijk zeggen dat ik m zelden gebruik, als het regent tijdens het rijden kan het gebeuren dat ik m dicht doe maar alleen als het erg koud is. Bij niet gebruiken zet ik m altijd weg met het wieltje omhoog gedraaid zodat het water er uit kan lopen eventueel.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:38

marjolein__ schreef:
hallo, ik heb toevallig afgelopen week mijn nieuwe zeil binnen gekregen. kijk maar eens bij deze link http://www.jathe.nl/ Je stuurt je oude zeil op en krijgt week later (nog eerder zelfs) een nieuwe terug. Keurig met ringen, elastieken etc. En de prijs viel erg mee. (ik heb gekozen voor de handmatige). Had eerst ook gekeken bij trailerverkopers enzo,maar daar moest ik 225 euro betalen. Bij Jathe 60 euro en als ik er 1 met automatisch oprollen hadden willen hebben had ik 125 euro moeten betalen.................. vind ik in beide gevallen echt niet duur!

Die prijzen vallen inderdaad goed mee maar het probleem is dat er nooit een zeiltje heeft aangehangen en er dus ook geen bevestiging voor dat zeiltje is dus ik zou eerst een soort van constructietje moeten maken eer ik er zo een zeiltje aan kan hangen.

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:48

Iemand die ik ken heeft dit gewoon laten maken,in de garage waar
ze de trailer hadden gekocht.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 20:57

ja daar had ik al een geinforme geïnformeerd erd maar die mensen hebben dat dus niet.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:01

ekuh schreef:
marjolein__ schreef:

Die prijzen vallen inderdaad goed mee maar het probleem is dat er nooit een zeiltje heeft aangehangen en er dus ook geen bevestiging voor dat zeiltje is dus ik zou eerst een soort van constructietje moeten maken eer ik er zo een zeiltje aan kan hangen.

Ik zou even contact opnemen met Jathe en vragen of zij een idee hebben!

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 13:57

Citaat:
Ik zou even contact opnemen met Jathe en vragen of zij een idee hebben!

Dat ga ik even doen , wie weet hebben zij wel een goede oplossing.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:44

en? ben je nog wat verder gekomen bij Jathe of ergens anders??

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:30

Nee eigenlijk niet , ben aan informeren bij iemand die ook trailers verkoopt maar die kan mee helpen.
Bij Jathe zou het te duur worden om het af te laten komen naar België.
Dus ik zoek nog steeds verder !