Buitenrit voor vrijgezellenfeest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naaTb

Buitenrit voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:30

Hallo allemaal,

De afgelopen paar dagen heb ik me rot gebeld om een manege te vinden in de regio Utrecht (bijv. Utrechtse Heuvelrug) om voor een vrijgezellenfeest een buitenrit te maken. Probleem is dat veel maneges hier nee tegen zeggen omdat het merendeel van de meiden niet kan paardrijden.

We zijn met 12 meiden waarvan er denk ik 3 kunnen paardrijden (beginner/half gevorderd). Natuurlijk willen we dat er een instructeur mee gaat en een uur les van te voren is helemaal geen probleem. Probleem is is dat ik wel maneges in Noord-Holland, Zeeland en Brabant kan vinden, maar niet in de omgeving van Utrecht. We hebben namelijk 's avonds een avondplanning in Utrecht dus het zou fijn zijn om in deze omgeving te blijven. Heeft er iemand tips?

Paan

Re: Buitenrit voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:31

Heb je Van Bijnen in Putten geprobeerd?

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:32

Nee nog niet, hebben zij een website? Dan ga ik gelijk even bellen! Dankjewel!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:33

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:46

Ja, deze heb ik gisteren ook gevonden, maar die krijg ik maar niet te pakken! Ik zal het blijven proberen.

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:59

Van Bijnen net gebeld, maar die gaan maar in groepjes van max. 6 en niet met onervaren rijders...Jammer...

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:04

Leersumse veld zijn ze erg makkelijk dus misschien dat dat nog lukt!

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 12:09

Dat zou fijn zijn. Ik heb zelf in Frankrijk en Zuid-Afrika vaak buitenritten gemaakt. Toen had ik net 7 lessen gehad ofzo maar in het buitenland doen ze toch echt een stuk minder moeilijk.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:13

Kun je misschien regelen dat de niet-ervaren ruiters eerst een uurtje les hebben zodat ze wat beter het paard onder controle hebben? Misschien dat ze dan wel mee mogen op buitenrit.

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 09:45

Zie mijn eerste bericht ;)
Dat waren we ook al van plan, maar dan nog zeggen veel maneges toch nee. Of ze zeggen dat de instructeur na die les aankijkt wie het aankan en wie niet en als dan blijkt dat de helft van de groep niet mee mag dan is dat natuurlijk een beetje heel erg jammer...

Nog steeds niks gehoord van Leersumse Veld. Weet iemand nog meer maneges in de Regio Utrecht die buitenritten maken met onervaren ruiters?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:59

Misschien een idee om dan een grote huifkar te huren als de helft niet kan rijden. Gezellig wat drinken en eten mee, onderweg picknicken of zo. Kun je lekker kletsen met iedereen. Ik weet iemand die heeft een grote huifkar waar wel 12 meiden in passen. Ze rijdt dan met 2 belsen. Erg leuk. Hebben we met mijn werk ook wel een keer gedaan.

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:17

Beste Paan,

Dank voor je reactie, maar we willen toch echt zelf op de paarden zitten. Onze bruid in spe is houd namelijk van actief, energiek en avontuurlijk. Dan klinkt een huifkar opeens toch heel 'saai'.

ikzelf zou het een erg leuk idee vinden, maarja.. je moet aan de bruid denken he? ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:27

Ik vraag me altijd wel een beetja af of paardrijden nou echt wel zo leuk is voor mensen die het helemaal niet kunnen? Wij vinden het natuurlijk allemaal prachtig, maar is het voor compleet onervaren mensen nou echt wel zo leuk om meteen mee op buitenrit te gaan. Zit nog best wel een risico aan, zo stevig zit je niet (ook niet na een uurtje les), er kan vanalles misgaan, en je zit zeker een paar dagen met behoorlijke spierpijn.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:45

Misschien een hele andere insteek maar misschien ook makkelijker te realiseren, een voltige clinic? Als ik jouw omschrijving van de bruid hoor past het wel bij haar!

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 17:06

Dat klinkt inderdaad erg leuk, maar kan zo'n clinic ook gedaan worden door meiden die nog nooit van hun leven op een paard hebben gezeten? Lijkt mij dat je toch enige ervaring nodig hebt?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:10

Een goede zaak vind ik. Je moet er toch niet aan denken om met een groep van 12 waarvan 9 complete beginners een rit te gaan maken. Levensgevaarlijk. Voor de ruiters, de paarden en de mede-bosgebruikers.

En ja, in andere landen denken ze daar anders over. Net zoals ze daar anders denken over het welzijn van die paarden.

Sjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:17

Ik vind het belachelijk dat men geen buitenrit wilt maken met onervaren ruiters. Ik zie het zo vaak gebeuren en het gaat altijd goed. Ik denk dat het nonsens is om te zeggen dat het gevaarlijk is. Als het goed is heb je goed afgetrainde paarden en weten ze precies wat die doen. Je gaat echt niet galoperen of iets in die trand soms doe je zelfs geen draf. Dus veel kan er toch niet aan fout gaan. Ik ben zelf ook met een groep onervaren ruiters geweest maar dit was inderdaad niet in de Randstad maar op texel en amenland.

Manege Bijnen kan ik afraden heb daar een hele nare ervaring mee.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:35

naaTb schreef:
Dat klinkt inderdaad erg leuk, maar kan zo'n clinic ook gedaan worden door meiden die nog nooit van hun leven op een paard hebben gezeten? Lijkt mij dat je toch enige ervaring nodig hebt?

geen idee, het was gewoon een gedachten die bij me binnen schoot toen jij haar beschreef. En ach dan vallen ze er naast, als het allemaal maar rustig gaat!
Denk dat het iniedergeval hilarisch zou zijn, maar heb dus geen idee of het ergens kan!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:38

www.manegebelvedere.nl

in nunspeet, weet niet of dat te doen is?

Géén ervaring is absoluut geen probleem, maar dan wel even een half uurtje tot uurtje les van te voren

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 17:40

x_Anne_x schreef:
Géén ervaring is absoluut geen probleem, maar dan wel even een half uurtje tot uurtje les van te voren

...en dat is voor ons weer geen probleem! ;) Dank je voor de tip. Ik ga even contact met ze opnemen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:33

Moet t perse in Utrecht zijn?
Weet dat van Loon in Loon op zand in Brabant hittax ritten doet. Dus buiten ritten voor onervaren mensen, maar dan zitten de paarden vast aan een soort stellage ofzo, schijnt er leuk te zijn...

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:03

Nou het punt is dus dat we het avondprogramma al gepland hebben. we gaan 's avonds nachtkanoën in de grachten van Utrecht, maar dit begint al om 21:00. Daarvoor moeten we natuurlijk ook nog een hapje eten (wat we oor de makkelijkheid ook in Utrecht willen doen/tapas, haar lievelingseten) Dus als je nog een beetje rustig wilt eten moeten we toch zo 5 uur half 6 aan tafel schuiven.

Verder halen we haar om half 10 's morgen op van haar werk (eer dat je weg bent is het 10 uur) en we komen uit de buurt van Rotterdam. Mooiste zou zijn de Utrechtse heuvelrug. We hebben niet zo'n zin om op zo'n dag enorm lang in de auto te moeten zitten of ons enorm te moeten haasten voor onze planning snap je?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:07

x_Anne_x schreef:
http://www.manegebelvedere.nl

in nunspeet, weet niet of dat te doen is?

ik zie dat anne al gereageerd heeft :)

Maar ik geef dus regelmatig aan groepen les, die nog amper ervaring hebben, En omdat we midden in het bos zitten kunnen we ook zo naar buiten

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:47

En ik heb net reactie gehad van Manege Belvedere! (jij misschien?) Jullie maken gelukkig wel buitenritten met volledige amateurs! Haha, om het maar even plat te zeggen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:05

Ik vind die suggestie van een voltige clinic een hele goede. Het is wel actief, maar deelnemers die op een paard zitten minder zien zitten zijn er ook vrij snel weer vanaf ;) En voor het paard betekent het ook dat er meer oog is voor wat de voltigeurs doen.
Daarnaast is een buitenrit met een complete beginner niet bijzonder sympatiek naar het paard, bij voltigeren wordt het in ieder geval niet door klunzige ruiters in de mond getrokken.

Dat idee van eerst les en dan een buitenrit klinkt wel leuk, maar dat betekent ook dat deze ongeoefende mensen extra lang op dat paard moeten zitten en dus dito meer spierpijn kunnen kweken. :Y)