[EG] Onderzoek geschiedenis Hola Hester

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horseman2008

[EG] Onderzoek geschiedenis Hola Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 18:12

Oproep tbv Onderzoek naar geschiedenis Hola Hester;

Enige jaren terug kocht ik op een manege in Duitsland een bloedmooi paardje zonder enigerlei papieren of bekende historie. Volgens de manegehouder was het paard onhandelbaar en gevaarlijk. Toch kocht ik dit paard omdat ik gewoonweg ontzettend verliefd geworden was. Na een tijdje wilde ik haar laten Chippen. Tijdens de actie bleek dat ze al gechipt was. Er bleek dus iets van haar verleden vast te staan. Omdat ik nieuwsgierig was naar de geschiedenis van het paard begon ik een zoektocht naar het verleden. Na een hoop telefoontjes en mailtjes kwam ik erachter waar ze geboren is. En wel in Tynaarlo in Drenthe.

Na een 7tal eigenaren loopt het onderzoek naar haar verleden echter vast bij Hengstenhouderij Reilink in Schalkhaar. Na enkele malen de Hengstenhouderij via Mail te hebben gecontacteerd probeerde ik het dit keer telefonisch. Maar ook dit bracht mij niet echt verder. Men herinnert zich helemaal niet meer aan het paard.

Mijn oproep is dan ook;

Wie weet wie Holahester bij Hengstenhouderij Reilink in Schalkhaar heeft gekocht?

Afstamming Holahester:
Hengst: Rinaldo 235STB.STB.RP
Merrie: Wirette 80.1317 STB.RP

Het zou helemaal te gek zijn als ik het gat tussen de laatste eigenaar en mij zou kunnen sluiten.

Dank je wel voor jullie moeite,

Robert

Afbeelding