tips en adviezen gevraagd voor buitenrit in Amsterdamse bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dodgejr

tips en adviezen gevraagd voor buitenrit in Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 15:50

Ik zou graag binnenkort met een vriendin willen gaan rijden in het Amsterdamse bos. Nu heb ik geen idee waar te parkeren en welke route te volgen. Heb al even gegoogled maar kan niet zo snel een plattegrond vinden met daarop de duidelijke ruiterpaden.
Kan iemand ons helpen? 8-)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:53

Op deze link een pdf van de plattegrond, bij het bezoekerscentrum kun je ook een kaart kopen voor € 1.50

http://www.amsterdamsebos.nl/algemene_o ... lattegrond

Ik ga nooit met de trailer, ik sta aan het amsterdamse bos, wat dat betreft kan ik je dus niet zo goed helpen. Ik zie wel regelmatig trailers staan op de parkeerplaats bij de kruising tussen bosrandweg / rietwijkeroordweg in Aalsmeer.

Zondagmiddag zijn met mooi weer alle parkeerplaatsen vrij vol (hondenuitlaters).

Op dit moment is een ruiterpad aan de zuidkant van de A9 afgesloten ivm werkzaamheden, ik weet niet hoe lang dat nog niet duurt.

Hoe zo de keuze voor het amsterdamse bos?

Bijvoorbeeld Castricum of Egmond vind ik leuker rijden en de ruiterpaden zijn daar nu ook nog wat droger.

manic

Re: tips en adviezen gevraagd voor buitenrit in Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:01

Uit welke richting kom je? Makkelijkst is vanaf de A9 afslag Aalsmeer nemen, dan bordjes "Aalsmeer" volgen. Je rijdt dan langs het water aan de linkerhand en Schiphol Oost aan de rechterhand. Je moet hier links voorsorteren en dan linksaf het witte klapbruggetje over. Rechtdoor over de grote rotonde en dan rechtdoor. Bij de eerstvolgende stoplichten na de rotonde en dan linksaf de parkeerplaats op.

Vanaf hier kun je naar het ruiterpad lopen. Ook ligt deze parkeerplaats vlak naast de camping, dus als het het niet meer weet kun je gewoon op de paddestoelen kijken.

Het is een druk bos, dus je komt altijd wel andere ruiters tegen om de weg terug te vragen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:49

leuk zeg amsterdamse bos!
wij doen het ook wel eens
paarden op de trailer en rijden.
weet alleen de weg enz niet voor je sorry
veel plezier voor als je gaat! ;)

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:16

Rijden in amsterdamse bos is niet zo moeilijk. Staan veel bordjes waar alles is. Ik parkeer altijd op de parkeerplaats net na de camping.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 10:50

_inge_ schreef:
Rijden in amsterdamse bos is niet zo moeilijk. Staan veel bordjes waar alles is. Ik parkeer altijd op de parkeerplaats net na de camping.

heb gister gewandeld in het Amsterdamse bos.....en parkeerde idd op de parkeerplaats naast de camping, van daaruit rij je zo het ruiterpad op, dat ga ik binnenkort 's met m'n paardje doen!